خبرگزاری کار ایران

سخنگوی سازمان بیمه سلامت به ایلنا خبر داد؛

جزئیات نحوه ثبت‌نام بیمه سلامت ایرانیان

asdasd
کد خبر : ۱۶۱۳۳۶

سخنگوی سازمان بیمه سلامت با اشاره به اینکه برآورد ما این است که بین ۶ تا ۱۰ میلیون نفر در کشور از بیمه سلامت یا بیمه درمانی برخوردار نیستند افزود: تمام آحاد جامعه که این پوشش را ندارند بیمه خواهند شد.

ایلنا: سخنگوی سازمان بیمه سلامت گفت: ثبت نام متقاضیان بیمه سلامت همگانی از امروز اول اردیبهشت آغاز و پیش بینی می شود که تا پایان اردیبهشت ماه ادامه داشته باشد.

" سید مهدی میر شاه ولد " در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به اینکه ثبت نام از طریق سامانهwww. bimesalamat. irانجام می شود گفت: افرادی که ایرانی هستند و از پوشش بیمه درمانی یا سلامت بهره‌مند نیستند می توانند در این سامانه ثبت نام کنند.

میرشاه ولد تصریح کرد: پس از ثبت نام افراد از مراکز ذیصلاح استعلام می کنیم تا ببینم فرد ثبت نام کننده دارای سابقه بیمه ای هست یا خیر. و اگر هیچ گونه سابقه بیمه ای نداشته باشد از طریق پیامک به او اطلاع می دهیم که به دفتر پیشخوانی که در هنگام ثبت نام انتخاب کرده مراجعه و دفترچه اش را بگیرد.

وی به مصوبه ستاد اجرایی بیمه سلامت همگانی اشاره کرد و افزود: براساس این مصوبه همه آحاد جامعه که پوشش بیمه ای درمانی سلامت ندارند می توانند به طور رایگان بیمه شوند، به طوری که هیچ وجهی برای ثبت نام اولیه و حق بیمه دریافت نمی شود و دولت از محل هدفمندی یارانه‌ها حق بیمه آنها را کامل پرداخت می‌کند.

سخنگوی سازمان بیمه سلامت با اشاره به اینکه برآورد ما این است که بین ۶ تا ۱۰میلیون نفر در کشور از بیمه سلامت یا بیمه درمانی برخوردار نیستند افزود: تمام آحاد جامعه که این پوشش را ندارند بیمه خواهند شد.

وی تصریح کرد: دفترچه بیمه ای که برای این افراد صادر می شود هیچ تفاوتی با سایر دفترچه های سازمان بیمه سلامت ندارد و افراد می توانند به بیمارستانها و تمامی مراکز درمانی، پاراکلنیک‌ها، آزمایشگاه‌ها، رادیولوژی، داروخانه‌ها و پزشکانی که طرف قرارداد بیمه سلامت هستند مراجعه کنند.

میر شاه ولد در مورد مهلت ثبت نام در سامانه بیمه سلامت همگانی گفت: پیش بینی کرده‌ایم که تا پایان اردیبهشت ماه ثبت نام متقاضیان انجام شود اما اگر عده ای نتوانند در این مهلت ثبت نام کنند. ثبت نام در سامانه بیمه سلامت همگانی تا زمانی که همه متقاضیان ثبت نام کنند استمرار دارد چرا که هدف این است که همه متقاضیان را ثبت نام کنیم.

وی افزود: بعد از اینکه ثبت نام‌ها صورت گرفت اگر در استعلام‌ها مشخص شد فردی مانند کارگران فصلی سابقه بیمه دارد اما سابقه بیمه‌ای مدتی قطع شده باشد ممکن است به این افراد در مرحله اولیه اطلاع داده شود که واجد شرایط نیستند. اما تمهیداتی اندیشیده‌ایم که این افراد نیز به اداره بیمه سلامت شهرستان و دفاتر پیشخوان دولت طرف قرارداد با بیمه سلامت مراجعه کرده و با ارائه مدارک انقطاع بیمه، آنها هم از بیمه سلامت همگانی برخودار شوند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز