خبرگزاری کار ایران

سازمان پزشکی قانونی اعلام کرد:

افزایش ۴۰ درصدی مرگ بر اثر استنشاق گاز منوکسیدکربن در بهمن‌ماه

asdasd
کد خبر : ۱۶۰۸۳۲

«در ۱۱ ماهه سال گذشته ۷۱۷ نفر بر اثر مسمومیت با گاز منوکسیدکرین در کشور جان باخته‌اند. / آمار مرگ ناشی از مسمومیت با گاز منوکسید کربن در ۱۱ ماهه سال ۱۳۹۲ نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن ۱۲/۴ درصد افزایش یافته است.»

سازمان پزشکی قانونی اعلام کرد که در بهمن ماه سال گذشته ۱۵۳ نفر بر اثر مسمومیت با گاز منوکسیدکربن در کشور جان خود را از دست دادند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ‌۴۰/۴ درصد بیشتر شده ‌است.

به گزارش ایلنا، در ۱۱ ماهه سال گذشته ۷۱۷ نفر بر اثر مسمومیت با گاز منوکسیدکرین در کشور جان باخته‌اند. از این تعداد ۱۸۳ نفر در نیمه اول سال و ۵۳۴ نفر نیز در نیمه دوم(۵ ماه مهر تا پایان بهمن) جان خود را از دست داده‌اند. همچنین بیشترین آمار مرگ ناشی از مسمومیت با گاز در سال گذشته با ۱۵۴ فوتی در دی ماه و کمترین آن با ۱۰ مورد در شهریور ماه ثبت شده است.

بر اساس این گزارش از کل متوفیات گازگرفتگی در ۱۱ ماهه سال قبل ۵۱۷ نفر مرد و ۲۰۰ نفر زن بودند این در حالی است که تعداد مردان فوت شده بر اثر مسمومیت با گاز در مدت مشابه سال ۱۳۹۱،۴۴۹ نفر و تعداد زنان ۱۸۹ نفر بوده است.

به بیان دیگر آمار مرگ ناشی از مسمومیت با گاز منوکسید کربن در ۱۱ ماهه سال ۱۳۹۲ نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن ۱۲/۴ درصد افزایش یافته است.

همچنین در ۱۱ ماهه سال گذشته استان‌های تهران با ۱۴۵، اصفهان با ۶۶ و خراسان رضوی با ۶۳ مورد بیشترین و استان‌های هرمزگان با ۲، ‌ایلام و خراسان جنوبی با ۳ و چهارمحال بختیاری با ۶ مورد کمترین آمار تلفات گازگرفتگی را داشته‌اند.

در استان بوشهر نیز طی این مدت هیچ مورد مرگ ناشی از مسمومیت با گاز گزارش نشده‌ است.

در بهمن ماه سال گذشته ۱۵۳ نفر بر اثر مسمومیت با گاز منوکسیدکربن در کشور جان خود را از دست دادند، این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که تعداد متوفیات گازگرفتگی ۱۰۹ نفر بود، ‌۴۰/۴ درصد بیشتر شده ‌است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز