خبرگزاری کار ایران

کمیته امداد و بنیاد مسکن برای تامین مسکن محرومان تفاهم نامه امضا کردند

کد خبر : ۱۶۰۳۹۹

این تفاهم نامه با موضوع همکاری بین کمیته امداد امام(ره) و بنیاد مسکن در جهت ارتقاء توان روستاییان و ساکنان شهرهای زیر بیست هزار نفر به امضا رسید.

«حسین انواری» سرپرست کمیته امداد امام خمینی(ره) و «علیرضا تابش» رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در راستای هم افزایی و خدمتگزاری بیشتر دو نهاد در توانمندسازی محرومان در جهت تامین مسکن و اشتغال های درآمدزا و پایدار، تفاهم نامه امضا کردند.

به گزارش ایلنا از پایگاه اطلاع رسانی کمیته امداد امام خمینی(ره)، این تفاهم نامه با موضوع همکاری بین کمیته امداد امام(ره) و بنیاد مسکن در جهت ارتقاء توان روستاییان و ساکنان شهرهای زیر بیست هزار نفر به امضا رسید.

براساس این گزارش، این تفام نامه ویژه مددجویان تحت پوشش امداد امام(ره) برای دستیابی به مسکن و اشتغال مناسب با فعالیت های درآمدزا و متناسب با بهره مندی از مزیت های نسبی و رقابت پذیر در محل سکونت و همچنین تشویق مهاجرین به بازگشت و یا سرمایه گذاری برای مشارکت روستاییان در توسعه این مناطق تنظیم شده است.

گفتنی است، دستیابی روستاییان به مسکن و زمین مورد نیاز برای زندگی مطلوب و فعالیت های اقتصادی متناسب با توسعه روستاها، ارائه آموزش های مهارتی متناسب با توسعه روستاها برای دستیابی به اشتغال پایدار از جمله محورهای همکاری این تفاهم نامه است.

مبادله اطلاعات و مطالعات انجام یافته در زمینه های توسعه روستاها و خودکفایی و ارتقای معیشت روستاییان و تهیه طرح و ارائه پیشنهادات لازم به دولت و مجلس شورای اسلامی برای تسهیل شرایط بازگشت روستاییان ساکن شهرها به روستاهای مستعد از دیگر محورهای همکاری در این تفاهم نامه عنوان شده است.

براساس این تفاهم نامه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی متعهد شد تا با آرایی نتایج مطالعات انجام یافته در مناطق روستایی و شهرهای کوچک برای سرمایه گذاری مناسب، تسهیل در تامین زمین برای ساخت مسکن، تامین مدرس جهت حرفه آموزی به مددجویان مستعد اشتغال در زمینه های مختلف حوزه مسکن، طراحی بازارهای کوچک عرضه محصولات محلی و مساعدت در زمینه تامین مسکن مهر مورد نیاز مددجویان تحت حمایت کمیته امداد امام(ره) اقدام کند.

در این تفاهم نامه بنیاد مسکن متعهد شده با ارائه نتایج مطالعات انجام یافته در خصوص مزیت های نسبی و رقابت پذیر روستاها و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر و اولویت در جذب مددجویان واجد صلاحیت در شرکت های وابسته به بنیاد برای اشتغال آنان را فراهم کند.

بر اساس این تفاهم نامه، معرفی مددجویان مستعد جهت مهارت آموزی، تضمین بازپرداخت وام گیرندگان مددجو برای طرح های اشتغال زا، کمک به تامین پیش پرداخت مسکن مددجویان واجد شرایط مسکن مهر، ارایه مطالعات و تجارب مربوط به توانمند سازی مددجویان به بنیاد از تعهدات کمیته امداد امام راحل است.

معرفی مددجویان مستعد و مهارت دیده برای جذب در واحدهای وابسته به بنیاد، ارزیابی و نظارت مستمر بر بنگاه های اقتصادی مددجویان مشمول این تفاهم نامه و همکاری در تهیه و تدوین طرح های مشترک توسعه روستایی برای ارایه به دولت و یا مجلس شورای اسلامی از دیگر تعهدات کمیته امداد امام خمینی(ره) در این تفاهم نامه است.

براساس این گزارش، مدت اجرای این تفاهم نامه تا پایان برنامه پنجم توسعه خواهد بود و در صورت توافق برای سال های بعد تمدید و تکمیل خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز