خبرگزاری کار ایران

معاون بین الملل وزارت بهداشت:

۱۰ اولویت نظام سلامت کشور تعیین می‌شود

کد خبر : ۱۵۹۵۴۶

«نخستین نشست فنی کار‌شناسان نظام سلامت و نماینده سازمان جهانی بهداشت با هدف تدوین برنامه‌های همکاری مشترک با سازمان جهانی بهداشت برگزار شده و در نشست بعدی ۱۰ اولویت نظام سلامت تعیین خواهند شد.»

معاون اداره کل روابط بین الملل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: ۱۰ اولویت نظام سلامت کشور برای اجرای برنامه مشترک سال‌های ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۷ میلادی سازمان جهانی بهداشت انتخاب می‌شوند.

به گزارش ایلنا از وزارت بهداشت، دکتر «امیر حسین تکیان» گفت: نخستین نشست فنی کار‌شناسان نظام سلامت و نماینده سازمان جهانی بهداشت با هدف تدوین برنامه‌های همکاری مشترک با سازمان جهانی بهداشت برگزار شده و در نشست بعدی ۱۰ اولویت نظام سلامت تعیین خواهند شد.

وی خاطرنشان کرد: این نشست با هدف تبیین چارچوب‌ها و مدل‌های برنامه ریزی و بودجه بندی برنامه‌های مشترک سازمان جهانی بهداشت، مبتنی بر مشارکت افزون‌تر کار‌شناسان فنی نظام سلامت در تعیین اولویت‌ها با در نظر گرفتن محدودیت‌ها و اولویت‌های کشور و تمرکز بر ۱۰ اولویت ملی برای دریافت حمایت‌های فنی و مالی آن سازمان برگزار شد.

تکیان ادامه داد: بر اساس مصوبه شصت وششمین مجمع جهانی سلامت در سال ۲۰۱۳ میلادی از سازمان جهانی بهداشت درخواست شده نحوه برنامه ریزی‌های خود را بر اولویت‌های کشور‌ها متمرکز سازد و روش برنامه ریزی خود را تغییر دهد.

معاون اداره کل روابط بین الملل وزارت بهداشت با بیان اینکه نشست فنی کار‌شناسان نظام سلامت و نماینده سازمان جهانی بهداشت بعنوان اولین گام از فرایند تدوین برنامه و بودجه همکاریهای مشترک سازمان جهانی بهداشت مبتنی بر اولویت‌ها و سیاست‌های بهداشتی جمهوری اسلامی ایران برگزار شده، افزود: در نشست بعدی که هفته آینده برگزار خواهد شد، ۱۰ اولویت نظام سلامت کشور برای اجرای برنامه مشترک ۲۰۱۷-۲۰۱۶ میلادی سازمان جهانی بهداشت انتخاب می‌شوند تا با همکاری دفتر نمایندگی سازمان جهانی بهداشت در ایران نسبت به ارسال اولویت‌های جمع بندی شده، خروجی‌ها و بودجه پیشنهادی به دفتر مدیترانه شرقی سازمان جهانی بهداشت تا قبل از ۱۲ اردیبهشت ماه اقدام شود.

وی ادامه داد: این اولویت‌ها طی ساز وکاری مشخص در سطوح منطقه‌ای و جهانی مطرح و جمع بندی می‌شود که پس از تصویب، در سند برنامه بودجه ۲۰۱۷-۲۰۱۶ «دبلیو اچ او» منعکس می‌شود تا بودجه‌های لازم به آن‌ها اختصاص یابد.

در این نشست «جیهان تاویلا» نماینده سازمان جهانی بهداشت در ایران، ۶۰ نفر از مدیران برنامه‌های وزارت بهداشت، مسوولان سازمان‌های فعال در حوزه سلامت، سازمان بهزیستی و شهرداری تهران حضور داشتند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز