خبرگزاری کار ایران

افزایش کمک هزینه پروتز و اروتز بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران تأمین‌اجتماعی

asdasd
کد خبر : ۱۵۷۸۶۶

هزینه تمامی اقلام پروتز و اروتز براساس گواهی تجویز پزشک متخصص مرتبط، ارائه فاکتور خرید معتبر، تأیید پزشک معتمد یا تأیید شورای پزشکی سازمان تأمین‌اجتماعی از سوی شعب این سازمان قابل بررسی و پرداخت است.

ایلنا: مدیرکل امور فنی بیمه‌شدگان سازمان تأمین‌اجتماعی از افزایش کمک هزینه پروتز و اروتز بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران تأمین‌اجتماعی خبر داد.

به گزارش ایلنا، " سیروس نصیری " با اعلام این مطلب گفت: کمک هزینه پروتز و اروتز به عنوان یکی از انواع کمک‌های کوتاه‌مدت برای جبران نقص عضو و یا تقویت یکی از حواس به بیمه‌شدگان پرداخت می‌شود.

وی با اشاره به اینکه کمک هزینه‌ها در برخی موارد تا بیش از ۳۰۰ درصد رشد داشته، افزود: کمک هزینه یک دست دندان کامل از ۶۰ هزار تومان به ۲۰۰ هزار تومان، کمک هزینه یک دستگاه سمعک از ۷۵ هزار تومان به ۲۰۰ هزار تومان، کمک هزینه عینک(فریم و شیشه عینک) از ۱۱ هزار تومان به ۴۰ هزار تومان و کمک هزینه صندلی چرخدار(ویلچر) از ۶۰ هزار تومان به ۱۵۰ هزار تومان افزایش یافته است.

نصیری تصریح کرد: هزینه تمامی اقلام پروتز و اروتز براساس گواهی تجویز پزشک متخصص مرتبط، ارائه فاکتور خرید معتبر، تأیید پزشک معتمد یا تأیید شورای پزشکی سازمان تأمین‌اجتماعی از سوی شعب این سازمان قابل بررسی و پرداخت است.

مدیرکل امور فنی بیمه‌شدگان تأمین‌اجتماعی خاطرنشان کرد: بیمه‌شدگان اجباری، اختیاری، توافقی، مقرری‌بگیران بیمه بیکاری و افراد تحت‌تکفل آنان و مستمری‌بگیرانی که درمان آن‌ها مطابق ماده ۸۹ قانون تأمین‌اجتماعی با کسر ۲ درصد مستمری انجام می‌شود و افراد تحت‌تکفل آنان از جمله مشمولان دریافت کمک هزینه پروتز و اروتز هستند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز