خبرگزاری کار ایران

مدیرکل پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی سازمان بهزیستی خبر داد:

اجرای طرح پیشگیری از خشونت در میان شهروندان در تمامی استان‌های کشور

asdasd
کد خبر : ۱۵۷۳۲۰

آموزش‌های مهارت زندگی و مشاوره در کنترل و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، آموزش‌های ویژه مهدهای کودک، آپارتمان‌نشینی، ترافیک، خشونت‌های ماهواره‌ای، رسانه‌های تصویری، فضای مجازی و… در این طرح دیده شده است به طوری که هدف از این آموزش‌ها جلوگیری از تنش و خشونت در میان شهروندان بوده است.

ایلنا: مدیرکل پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی سازمان بهزیستی کشور از اجرای گسترده طرح پیشگیری از خشونت در میان شهروندان و همچنین طرح پیشگیری از آسیب‌های ناشی از طلاق در تمامی استان‌های کشور در سال جاری خبر داد.


به گزارش ایلنا، «فرهاد اقطار» مدیرکل پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی سازمان بهزیستی کشور، با بیان اینکه اکنون رفتارهای مدنی در جامعه از سوی برخی از شهروندان تؤام با تنش است، ارائه آموزش‌هایی در راستای ترویج رفتارهای مدنی در کشور را ضروری دانست و گفت: سال گذشته طرح ترویج آموزش‌های مدنی در سازمان بهزیستی تدوین و در ۵ استان تهران، ایلام، خراسان جنوبی و… بصورت آزمایشی اجرایی شد.


وی افزود: از ابتدای سال جاری براساس برنامه‌ریزهای صورت گرفته نیز این آموزش‌ها در تمامی استان‌های کشور اجرایی خواهد شد که آموزش‌های مهارت زندگی و مشاوره در کنترل و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، آموزش‌های ویژه مهدهای کودک، آپارتمان‌نشینی، ترافیک، خشونت‌های ماهواره‌ای، رسانه‌های تصویری، فضای مجازی و… در این طرح دیده شده است به طوری که هدف از این آموزش‌ها جلوگیری از تنش و خشونت در میان شهروندان بوده است.


مدیرکل پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی سازمان بهزیستی کشور، ادامه داد: سال گذشته برنامه‌ها و طرح‌های بسیاری در راستای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی تدوین و در میان خانواده‌ها و جامعه هدف بهزیستی اجرایی شد که اجرای طرح ملی پیشگیری از خشونت‌های خانگی یکی از آن‌ها بود که مورد استقبال قرار گرفت.


اقطار، راه‌اندازی دبیرخانه دائمی پیشگیری از آسیب‌های نوپدید را از دیگر اقدامات مفید سازمان بهزیستی در سال گذشته برشمرد و تصریح کرد: طرح پیشگیری از آسیب‌های ناشی از طلاق و طرح پیشگیری از خشونت در جامعه نیز از دیگر برنامه‌های سازمان است.


مدیرکل پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی سازمان بهزیستی کشور، در پایان یادآور شد: در مرحله اول به مربیان استان‌های مختلف آموزش‌هایی در مورد مهارت‌های زندگی پیش از ازدواج و پس از ازدواج و همچنین پیشگیری از طلاق ارائه شد و پس از آن مربیان در تمامی مراکز آموزشی تحت پوشش به متقاضیان آموزش‌های لازم را ارائه کردند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز