خبرگزاری کار ایران

وزیر بهداشت:

تا دو سال آینده از واردات برخی اقلام دارویی بی‌نیاز می‌شویم

asdasd
کد خبر : ۱۵۷۱۵۸

به زودی خبرهای خوشی در زمینه خودکفایی در تولید دارو‌ها، تولید واکسن و… خواهیم داشت / اکنون با گذشت هفت ماه متوجه شده‌ایم که چه کار باید انجام دهیم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: به دنبال اقداماتی که در سال ۹۲ در زمینه دارو انجام دادیم، تا یکی دو سال آینده از واردات برخی اقلام دارویی بی‌نیاز خواهیم بود.

به گزارش ایلنا، سید حسن هاشمی در یک برنامه تلویزیونی با اشاره به اینکه در شش ماه اول امسال نیز واردات دارو کمتر خواهد بود، گفت: در راستای برنامه‌های اقتصاد مقاومتی، تکیه‌مان بر تولید داخل خواهد بود و امیدواریم کیفیت داروهای داخلی روز به روز افزایش یابد.

وی تصریح کرد: ‌ همانطور که مردم می‌دانند در آغاز کارمان با مشکلات متعددی از جمله مشکلات مربوط به دارو به دلیل نوسانات نرخ ارز مواجه بودیم و از این محل فشار زیادی به مردم و همچنین واردکنندگان و تولیدکنندگان دارو وارد شد..

هاشمی به کمک ۱۸۶۰ میلیارد تومانی دولت جهت تامین دارو و همچنین کاهش قیمت آن اشاره کرد و افزود: قول داده بودیم که تا پایان سال ۹۲ آرامش نسبی به بازار دارویی کشور بازگردانیم که خوشبختانه این موضوع بسیار زود‌تر از موعدی که وعده داده بودیم، اتفاق افتاد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: ‌تمام داروهایی که در گمرک مانده بود، آزاد شد و جهت واردات داروهای مورد نیاز نیز اقدام شد.

وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر آنکه تحول در حوزه سلامت چه زمانی برای مردم ملموس خواهد شد؟ گفت: مردم انتظار دارند اقداماتی مثمر ثمر را به زودی در این حوزه شاهد باشند. بر این اساس اقداماتی ثمربخش طی دو سه ماه آینده در این حوزه اتفاق خواهد افتاد.

هاشمی تصریح کرد: ‌ بسته‌هایی به این منظور پیش‌بینی شده که البته مردم نیز باید از آن استقبال کنند. همچنین دولت انتظار صرفه‌جویی و کاربردی هزینه شدن اعتبارات را دارد. ما در تمام حوزه‌ها این حساسیت را به کار خواهیم بست.

وی باتاکید براینکه دوره حرف زدن به پایان رسیده و اکنون وقت عمل است، افزود: به زودی خبرهای خوشی در زمینه خودکفایی در تولید دارو‌ها، تولید واکسن و… خواهیم داشت. اکنون با گذشت هفت ماه متوجه شده‌ایم که چه کار باید انجام دهیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز