خبرگزاری کار ایران

در گفت وگو با ایلنا اعلام شد؛

برنامه‌های سازمان نظام پزشکی برای اجرای اقتصاد مقاومتی

asdasd
کد خبر : ۱۵۵۹۱۰

اگر نیروی انسانی متخصص و بهره ور را به جامعه تحویل بدهیم قطعا در اقتصاد مقاومتی گام بزرگی بر خواهیم داشت.

ایلنا: معاون برنامه‌ریزی سازمان نظام پزشکی برنامه‌های این سازمان را برای اجرای اقتصاد مقاومتی اعلام کرد.

" محمد جهانگیری " در گفت وگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به اینکه چندین برنامه در این زمینه در دستور کارداریم، گفت: یکی از برنامه‌های سازمان نظام پزشکی در این راستا گردشگری سلامت است که اقدامات خوبی را در این زمینه انجام داده‌ایم و از امسال به صورت فعال درحوزه گردشگری سلامت مشارکت فعالی خواهیم داشت.

وی یکی دیگر از اقدامات سازمان نظام پزشکی در راستای اجرای اقتصاد مقاومتی را رساندن بهره وری جامعه پزشکی به حد مطلوب عنوان کرد و افزود: به همین دلیل شورای عالی سازمان نظام پزشکی کارگروههایی را تشکیل داده است تا بهره وری جامعه پزشکی و نظام سلامت ارتقا یابد.

معاون برنامه‌ریزی سازمان نظام پزشکی تصریح کرد: یکی از مشکلات ما در حوزه سلامت که موجب افزایش هزینه‌ها شده است و از طرفی حاشیه ارائه خدمات بهتر را نیز زیاد کرده، این است که نتوانسته‌ایم هزینه و منفعتمان را درست مدیریت کنیم و به عبارتی بحثبهره وری است.

جهانگیری با اشاره به اینکه بهره وری یکی از فاکتورهای مهم در نظام سلامت است، افزود: در ارائه خدمات سلامت ۶۰تا ۷۰درصد عامل مربوط به نیروی انسانی است به طوری که وقتی هزینه‌های یک بیمارستان در هتلینگ را در نظر بگیریم تقریبا ۵۵ تا ۶۰درصد هزینه‌های هتلینگ را هزینه نیروهای انسانی پوشش می‌دهد و اگر بخواهیم خیلی متخصصانه فکر کنیم شاید تا ۷۵درصد از هزینه‌ها مربوط به نیروی انسانی است.

وی ادامه داد: اگر نیروی انسانی متخصص و بهره ور را به جامعه تحویل بدهیم قطعا در اقتصاد مقاومتی گام بزرگی بر خواهیم داشت.

جهانگیری با تاکید بر اینکه استفاده بهینه از نیروی متخصص و بهره ور کردن جامعه پزشکی و متعالی کردن آن را در دستور کار داریم، افزود: افزایش بهره وری جامعه پزشکی؛ پیرا پزشکان، دندانپزشکان، ماما‌ها و داوسازان موضوع مهمی است و از ارکان اساسی در اقتصاد مقاومتی به حساب می‌آید.

وی توسعه ارائه خدمات را یکی دیگر از برنامه سازمان نظام پزشکی برای اجرای اقتصاد مقاومتی بر شمرد و افزود: با هماهنگی وزارت بهداشت و انجمن‌های علمی - تخصصی البته با محوریت سازمان نظام پزشکی با بخش خصوصی رایزنی‌های لازم را انجام داده‌ایم و کمیته‌های مرتبط شکل گرفته‌اند و در حال وارد شدن به فاز برنامه ریزی و اجرا هستیم.

معاون برنامه‌ریزی سازمان نظام پزشکی افزود: یکی از موضوعات دیگری که برای اجرای اقتصاد مقاومتی کار خواهیم کرد فن آوری‌های سلامت بخصوص فن آوری‌های اطلاعات است که سازمان نظام پزشکی اقدامات خیلی خوبی را با مشارکت بخش خصوصی در حال انجام است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز