خبرگزاری کار ایران

دیابتی ها، نظم درمانشان را جدی بگیرند

asdasd
کد خبر : ۱۵۵۷۵۸

متأسفانه بیماران دیابتی در ایام عید عمدتا از کنترل خارج می‌شوند زیرا از یک طرف رژیم غذایی مجاز را رعایت نمی‌کنند و از طرف دیگر زمان استراحت آن‌ها بیشتر است و از فعالیت‌های بدنی آن‌ها کاسته می‌شود.

ایلنا: بی‌نظمی در درمان و برنامه غذایی در تعطیلات نوروزی به ظاهر کوتاه، می‌تواند تاثیر منفی بر سلامت بیماران دیابتی داشته باشد.

به گزارش ایلنا، فوق‌تخصص غدد و عضو هیات علمی دانشگاه علوم‌ پزشکی تهران با اشاره به اینکه یکی از مهم‌ترین اصول درمان در بیماران دیابتی، نظم در درمان است، افزود: به این بیماران تاکید می‌کنیم که در هر شرایطی، رژیم غذایی را که به آن‌ها توصیه شده است رعایت کنند و مصرف بموقع دارو‌ها و تزریق انسولین را به تعویق نیندازند چرا که بیماران دیابتی، هم برای درمان و هم جهت کنترل بیماری کاملا به دارو متکی هستند.

علیرضا استقامتی در ادامه گفت: بی‌نظمی در تعطیلات نوروز، گاهی بیماران را با مخاطرات جدی روبه‌رو می‌سازد. دید و بازدیدهای عید معمولا زمان وعده‌های غذایی و خواب را جابه‌جا می‌کند و اگر بیمار دیابتی انسولین تزریق و دیر‌تر غذا مصرف کند مسلما به تبع آن دچار افت قند می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: درصورتی که در مصرف دارو‌ها و تزریق انسولین و رعایت رژیم غذایی، بی‌توجهی شود، بیمار دیابتی دچار شرایط نامطلوبی خواهد شد. همچنین مصرف انواع شیرینی‌ و شکلات و غذاهای چرب و شیرین و پرکالری و مصرف آجیل‌های شور، معضل مهم دیگری است که بیماران دیابتی با آن روبه‌رو می‌شوند.

وی افزود: مصرف آجیل‌های شور در ایام عید موجب بالا رفتن فشارخون چه در افراد سالم و چه در بیماران دیابتی می‌شود و به همین دلیل توصیه ما این است که افراد به‌ویژه دیابتی‌ها از مصرف آجیل‌ها اکیدا خودداری کنند و خوردن افراطی انواع شیرینی‌ها و غذاهای پرکالری را کاملا کنار بگذارند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: متأسفانه بیماران دیابتی در ایام عید عمدتا از کنترل خارج می‌شوند زیرا از یک طرف رژیم غذایی مجاز را رعایت نمی‌کنند و از طرف دیگر زمان استراحت آن‌ها بیشتر است و از فعالیت‌های بدنی آن‌ها کاسته می‌شود و خانواده‌ها درکنترل این بیماری نقش به سزایی دارند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز