خبرگزاری کار ایران

نماینده مجلس شورای اسلامی در گفتگو با ایلنا تاکید کرد:

لزوم حمایت از کارگران در مرحله دوم هدفمندی یارانه ها

asdasd
کد خبر : ۱۵۳۹۷۱

اگر افزایش حقوق جهش زیادی داشته باشد منجر به افزایش نقدینگی و به تبع افزایش تورم خواهد شد. اما نباید از این نکته غافل بود که یک کارگر با چند فرزند چگونه می‌تواند با ۶۰۰ هزار تومان زندگی را خود را بچرخاند.

ایلنا: نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اینکه تنظیم متناسب حقوق‌ها و تدبیر برای حمایت از کارفرما و کارگر بر عهده دولت است، گفت: مسئولین باید آمار دقیقی را از کارگران جمع آوری کنند تا در مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها به درستی بتوانند این قشر را مورد حمایت بیشتر قرار دهد.

" حسین طلا "، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، در گفتگو با خبرنگار ایلنا در مورد میزان افزایش حقوق کارگران، گفت: شاید نگرانی‌های مسئولین برای افزایش حقوق کارگران درست باشد. اگر افزایش حقوق جهش زیادی داشته باشد منجر به افزایش نقدینگی و به تبع افزایش تورم خواهد شد. اما نباید از این نکته غافل بود که یک کارگر با چند فرزند چگونه می‌تواند با ۶۰۰ هزار تومان زندگی را خود را بچرخاند.

وی افزود: این نکته حائز اهمیت است که اگر حقوق کارگران بسیار بالا برود فشار به کارفرمایان افزایش پیدا می‌کند و بیم آن می‌رود که کارفرمایان به جای کارآفرینی، سرمایه خود را در حوزه‌های دیگر سرمایه گذاری کنند، اما تنظیم متناسب حقوق‌ها و تدبیر برای حمایت از کارفرما و کارگر بر عهده دولت است.

طلا ادامه داد: دولت می‌تواند با حمایت مستقیم از کارگر و حمایت غیر مستقیم از کارفرمایان نگرانی‌ها را رفع کند. جامعه کارگری نیازمند حمایت بیشتر است و عدالت و توسعه اجتماعی تنها زمانی صورت می‌گیرد که تقسیم ثروت بین تمام اجزاء و بدنه جامعه به صورت عادلانه و متناسب ضورت پذیرد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: از مسئولین دخیل در امور مربوطه به کارگران می‌خواهیم بسته‌های معیشتی درمانی و ر فاهی مناسبی باشان این قشر را در برنامه آتی خود قرار دهند.

وی ادامه داد: در سال آینده مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها را در پیش روی خواهیم داشت که لزوم حمایت دوچندان را از کارگران طلب می‌کنند. متاسفانه توزیع نامناسب سبد کالای در دوره اول نشان داد آمار دقیقی از اقشار آسیب پذیر، به ویژه در حوزه کارگری موجود نیست به همین دلیل عده زیادی از کارگران که سبد کالا حقشان بود از این حق محروم ماندند.

وی در پایان افزود: بهتر است که مسئولین دولتی کار و کارگر آمار دقیقی را از کارگران جمع آوری کنند تا در مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها به درستی بتوانند این قشر را مورد حمایت بیشتر قرار دهد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز