خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر:

افزایش ۳۰ درصدی تجهیزات هلال احمر نسبت به سال گذشته

کد خبر : ۱۵۳۸۰۸

جلساتی بین ۴ دستگاه در این زمینه برگزار شده است و قرار بر این شد که یک شماره واحد امداد رسانی در نظر گرفته شود که این طرح اکنون روال کارشناسی خود را طی می کند.

ایلنا: رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر با اشاره به افزایش ۳۰ درصدی تجهیزات هلال احمر نسبت به سال گذشته گفت: امسال سازمان امداد ونجات هلال احمر با سازمان جوانان بالغ بر ۲هزار و۲۶۰ پایگاه ثابت و سیار دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ " پیرحسین کولیوند " در حاشیه مانور طرح ویژه امداد نوروزی هلال احمر در جمع خبرنگاران گفت: تقویت تیم توانا را در دستور کار داریم و علاقه مند هستیم این تیم را توسعه بدهیم.

کولیوند همچنین در مورد مدت زمان رسیدن نیروهای هلال احمر برای امداد رسانی گفت: مدت زمان رسیدن نیروها بستگی به این دارد که حادثه کجا اتفاق افتاده است اما می توان گفت که حدود ۸ دقیقه است.

وی تصریح کرد: اگر شعار هر خانواده یک امدادگر را عملیاتی کنیم مطمئن باشید که حضور امداد گران ما به ثانیه خواهد رسید.

وی همچنین در مورد شبکه ای شدن شماره تلفنهای امداد رسانی گفت: جلساتی بین ۴ دستگاه در این زمینه برگزار شده است و قرار بر این شد که یک شماره واحد در نظر گرفته شود که این طرح اکنون روال کارشناسی خود را طی می کند.

وی ادامه داد: قرار شد‌ه‌ است در یک استان به صورت پایلوت اجرا شود تا نقاط ضعف آن شناسایی تا کار بهتر صورت گیرد.

کولیوند با اشاره به اینکه اگر برای حوادثو بلایا یک شماره تماس باشد هموطنان راحت تر خواهند بود، افزود: در این صورت دیگر سرگردانی برای مردم به وجود نمی آید که باید با اورژانس، هلال احمر یا… تماس بگیرند البته در حال حاضر شماره های امداد رسانی با هم لینک هستند و اطلاع رسانی به هم می کنند و هماهنگی خوبی بین آنها وجود دارد.

رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر گفت: همکاری و همفکری بین دستگاهها نسبت به سال گذشته خیلی بهتر شده است.

وی همچنین در پاسخ به سوالی د ر خصوص بیمه امدادگران گفت: بیمه مناسبی برای آنها تدارک دیده شده است که این عزیزان بیمه مسئولیت مدنی داشته باشند اگر چه این بیمه قبلا هم بوده است اما امسال یک تغییراتی در آن ایجاد شده است.

وی همچنین در مورد آموزش امدادگران هسته ای نیز گفت: جلسه ای با آقای صالحی در این زمینه داشتیم و توافق خوبی حاصل شده است و تاکنون نیز صد نفر را تربیت کرده ایم.

کولیوند همچنین در پاسخ به سوالی در مورد بازرسی و نظارت از پایگاههای هلال احمر گفت: برنامه ریزی های دقیقی برای نظارت محسوس و نامحسوس از پایگاهها انجام شده است.

وی به طرح ملی سلامت و ایمنی مسافران نوروزی اشاره کرد و افزود: این طرح از فردا ۲۵ اسفند کلید می خورد وتا ۱۷ فروردین ۹۳ ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه ۲۵ هزار نیرو به هموطنان خدمات ارائه می دهند، افزود: امسال سازمان امداد ونجات هلال احمر با سازمان جوانان بالغ بر ۲هزار و۲۶۰ پایگاه ثابت وسیار داریم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز