خبرگزاری کار ایران

معاون توسعه مشارکتهای مردمی کمیته امداد اعلام کرد:

تاکنون بیش از ۵۰ میلیارد تومان در جشن نیکوکاری جمع آوری شده است

asdasd
کد خبر : ۱۵۳۰۰۴

پیش بینی می‌شود این رقم تا پایان شمارش و توزیع کامل این کمک‌ها در سال جاری به بیش از ۷۰ میلیارد تومان برسد.

ایلنا: معاون توسعه مشارکتهای مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: با شمارش و توزیع ۷۰ درصد از کمکهای مردم نیکوکار به جشنواره نیکوکاری در سراسر کشور، تاکنون بیش از ۵۰ میلیارد تومان جمع آوری شده است.


به گزارش خبرنگار ایلنا، " سعید ستاری " با بیان اینکه میزان کمکهای مردمی در جشنواره نیکوکاری سال گذشته مبلغ ۴۲ میلیارد تومان بوده است، تصریح کرد: پیش بینی می‌شود این رقم تا پایان شمارش و توزیع کامل این کمک‌ها در سال جاری به بیش از ۷۰ میلیارد تومان برسد.


وی افزود: کمیته امداد امام خمینی(ره) با ساماندهی تعداد ۲۳ میلیون نفر افراد خیر و نیکوکار توانسته است نقش مهم و تاثیر گذاری در جمع آوری مشارکتهای مردمی و ارائه به نیازمندان و محرومان واقعی با مشارکت موسسات خیریه، تشکلهای مردمی و دستگاههای اجرایی داشته باشد.


معاون توسعه مشارکتهای مردمی کمیته امداد امام(ره) ادامه داد: امسال علاوه بر پایگاههای این نهاد، تعداد ۱۰۰ هزار مدرسه با همکاری موثر وزارت آموزش و پرورش و ۲۳ هزار مسجد در سراسر کشور به جمع آوری و توزیع کمکهای جمع آوری شده، همت گماشته‌اند.

ستاری همچنین در ارتباط با طرح اکرام ایتام تصریح کرد: این طرح از سال ۱۳۷۵ و همزمان با جشن رمضان در تهران آغاز و در ابتدا در برخی از استان‌ها و به تدریج در سراسر کشور به اجرا درآمد که با عملیاتی شدن این طرح هم اکنون هریتیم تحت پوشش این نهاد بطور متوسط ماهیانه مبلغ ۹۵ هزار تومان کمک از حامیان خود دریافت می‌کند و حامیان نیکوکار علاوه بر مساعدتهای مالی، خلاء‌های عاطفی و روحی ایتام را با روش‌های متعالی پر کرده و تا حدود زیادی فقدان حضور پدر برای ایتام را جبران می‌نمایند.

وی در مورد صدقات نیز تاکید کرد: صدقات جمع آوری شده در طول سال رقمی معادل ۲۲۰ میلیارد تومان است که در شش محور ارتقاء وضعیت فرهنگی و تحصیلی فرزندان خانواده‌های تحت حمایت، معیشت، درمان، ازدواج و تامین جهیزیه، اشتغال و خودکفایی و تامین مسکن برای افراد نیازمندی که کمک معیشت از این نهاد دریافت می‌کنند با رویکرد توانمند سازی هزینه می‌شود.

عضو شورای معاونان کمیته امداد امام خمینی(ره) خاطرنشان کرد: برای جلوگیری از سودجویی افرادی که تحت عنوان خیریه‌های بدون ثبت رسمی اقدام به جمع آوری وجوهات و کالاهای اهدایی مردم می‌نمایند، نظارت دولت، مجلس قوه قضائیه، نیروی انتظامی و سایر ارگانهای نظارتی ضرورت داشته و قانون گذار باید خلا موجود در این زمینه را با تصویب قوانین مستحکم برطرف نماید تا مانع از ایجاد بی‌اعتمادی خیرین و مردم نیکوکار به موسسات خیریه و عام المنفعه حقیقی شود.

شایان ذکر است جشنواره نیکوکاری با همکاری موثر سازمان دانش آموزی و انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش، فضا سازی سازمان صدا و سیما و مشارکت سازمان بسیج مستضعفان طی روزهای ۱۴،۱۵ و ۱۶ اسفندماه سالجاری با مشارکت گسترده و حضور مردم در مدارس، مساجد، پایگاههای این نهاد و مصلی‌های نماز جمعه در سراسر کشور برگزار شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز