خبرگزاری کار ایران

بهزیستی در جوابیه‌‌ای به ایلنا:

مخالفت با صدور مجوز مراکز مشاوره توسط بهزیستی قانونی نیست

asdasd
کد خبر : ۱۵۲۷۵۵

اظهار مخالفت سازمان نظام روانشناسی مبنی بر صدرو مجوز مراکز مشاوره توسط سازمان بهزیستی از جایگاه حقوقی و قانونی لازم برخوردار نیست.

ایلنا: سازمان بهزیستی به انتشار خبری با عنوان " بهزیستی صلاحیت ارائه مجوز به مراکز مشاوره ازدواج را ندارد " واکنش نشان داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در جوابیه ای که سازمان بهزیستی به ایلنا ارسال کرده، آمده است:

" سازمان بهزیستی کشور بر اساس قوانین بالا دستی همچون مقولی قانونی صدور مجوز مراکز مشاوره در کشور است.

سازمان بهزیستی کشور بر اساس ماده ۲۶ قانون، تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت وظیفه قانونی صدور مجوز مراکز مشاوره در سطح کشور را دارد و در حال حاضر بیش از ۱۱۰۰ مرکز مشاوره غیر دولتی در کشور با مجوز سازمان بهزیستی فعالیت می نمایند. به نظر می رسد برخی از مسولان محترم سازمان نظام و سایر ارگان ها از رای رئیس محترم مجلس شورای اسلامی برداشتی نادرست نموده اند چرا که لغو مصوبه مذکور را به معنای تولی گری سازمان نظام دانسته اند.

در صورتی که منظور از رای صادره توسط مجلس شورای اسلامی بر اساس جلسه مشترک سازمان بهزیستی بررسی مجدد آئین نامه ماده ۴۳ بر اساس قوانین بالادستی و در صورت لزوم تهیه آئین نامه اصلاحی بوده است و اظهار مخالفت سازمان نظام روانشناسی مبنی بر صدور مجوز مراکز مشاوره توسط سازمان بهزیستی از جایگاه حقوقی و قانونی لازم برخوردار نمی‌باشد و به جای نشر این گونه اخبار که باعثسر درگمی و تشویش افکار می گردد به فکر سلامت جامعه با تدبیر و بهره گیری از کلیه ظرفیت های کشور باشیم و به فرموده رهبر فرزانه انقلاب اسلامی " برنامه ریزی مبتنی بر خرد جمعی تلاش مجاهدانه و از سر دلسوزی برای پیشرفت و حرکت رو به جلوی کشور داشته باشیم. "

سازمان بهزیستی کشور بیش از ۲۰ سال است که بر اساس قوانین متقن و حاکمیتی در زمینه سلامت روان آحاد جامعه خدمات موثر و قابل توجهی را ارائه نموده که از جمله آن می توان، ارتقاء و راه اندازی مراکز مشاوره با رویکرد اسلامی، راه اندازی مراکز مشاوره در مناطق کم برخوردار با حمایت های ویژه، یارانه مشاوره به افراد نیازمند، باشگاه سلامت روان خانواده مشاوره و حمایت های روانی اجتماعی در بلایا، غربالگری اضطراب کودکان راه اندازی مراکز مشاوره در مناطق ویژه اقتصادی و دهها فعالیت دیگر در حیطه سلامت روان اشاره نمود که به یاری خداوند متعال و با تاسی از رهنمودای مقام معظم رهبری(مدظله العالی) و حمایت های ویژه دولت تدبیر وامید انشاء الله وظایف خود را در عرصه سلامت روانی اجتماعی جامعه بر اساس آموزه های دینی و بومی با به کار گیری کلیه ظرفیت های دانشگاهی، روحانیون، معزز و سایر اقشار فریخته با استحکام و قوت بیشتری انجام خواهد داد. "

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز