خبرگزاری کار ایران

معاون آموزشی وزیر بهداشت خبرداد:

کسری هزار میلیارد تومانی برای تأمین تجهیزات بیمارستان‌های آموزشی

asdasd
کد خبر : ۱۵۲۶۷۱

دانشگاه‌های علوم پزشکی براساس برنامه پنجم اجازه دارند ظرفیت مازاد درجهت ایجاد ظرفیت‌های جدید برای پذیرش دانشجویان پولی استفاده کنند.

ایلنا: معاون آموزشی وزیر بهداشت، ‌ درمان و آموزش پزشکی بااشاره به اینکه هزینه بیمارستان‌های آموزشی دو برابر بیمارستان‌های دولتی است، گفت: هزار میلیارد تومان برای تأمین تجهیزات بیمارستان‌های آموزشی کسری داریم.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ سید امیرمحسن ضیایی در نشست خبری که امروز(سه شنبه) دروزارت بهداشت برگزار شد، گفت: دانشگاههای علوم پزشکی براساس برنامه پنجم اجازه دارند ظرفیت مازاد درجهت ایجاد ظرفیت‌های جدید برای پذیرش دانشجویان پولی استفاده کنند.

وی تصریح کرد: بسیاری از افراد برای تحصیل به خارج از کشور آن هم کشورهایی که از نظر آموزش دارای کیفیت مناسبی نیستند می‌روند و زمانی که به کشور برمی‌گردند برای ارائه خدمات با مشکل زیاد مواجه می‌شوند.

ضیایی همچنین در مورد وضعیت اشتغال فارغ التحصیلان حوزه پزشکی گفت: بازار کار سلامت بازار بسته‌ای است به طوری که ما خیلی دانش آموخته به خارج از کشور نمی‌فرستیم و خودمان نیروی انسانی تربیت و به کار می‌گیریم.

معاون آموزشی وزیر بهداشت ادامه داد: حوزه آموزش پزشکی ماموریت دارد ضمن تربیت نیروی انسانی بر بازار کار نیز نظارت کند.

وی با تاکید بر اینکه هم افزایش نیروی انسانی و هم کمبود آن تهدید است، افزود: زمانی که در رشته‌ای تعداد زیادی نیروی انسانی وجود داشته باشد آمار جراحی‌های غیرلازم افزایش پیدا می‌کند.

ضیایی تصریح کرد: سامانه تحلیل و برآورد نیروی انسانی را دنبال می‌کنیم که نسبت به نیروی انسانی دچار افزایش و تورم نشویم.

وی با اشاره به اینکه ترمز توسعه کمی در همه بخشها را کشیده‌ایم، افزود: فعلاً ظرفیتها را اضافه نمی‌کنیم مگر در جاهایی که نیاز باشد.

وی در پاسخ به سوالی درباره اعتبارات حوزه آموزش پزشکی نیز گفت: در این بخش دچار تهدید هستیم که این مسئله به کیفیت این حوزه صدمه می‌زند.

ضیایی خاطرنشان کرد: در چند سال گذشته تعداد دانشجویان به شدت افزایش پیدا کرده است اما اعتبارات حوزه پزشکی کم شده است. که این به این معنی است صدمه به کیفیت و بخش درمان وارد می‌شود

وی با تاکید برا ینکه باید قیمت تمام شده آموزش پزشکی را در بیاوریم، افزود: به همان اندازه‌ای که اعتبارات تامین شود، به همان نیرو تربیت می‌کنیم.

معاون آموزشی وزیر بهداشت افزود: البته نگاه وزارت بهداشت نسبت به افزایش اعتبارات حوزه آموزش پزشکی مثبت است و این موضوع مورد توجه آنان قراردارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز