خبرگزاری کار ایران

رئیس انجمن دیابت ایران به ایلنا خبر داد:

نایاب شدن آمپول گلوکاگون در داروخانه ها

asdasd
کد خبر : ۱۵۲۳۷۶

حداقل سه تا چهار ماه است که آمپول گلوکاگون در داروخانه های سطح کشور موجود نیست و همه از این مسئله نگران هستند و از پیگیری هایی که در این زمینه کردیم فعلا جوابی نگرفتیم.

ایلنا: رئیس انجمن دیابت ایران از نایاب بودن آمپول گلوکاگون در داروخانه های سطح کشور خبر داد.

" اسدالله رجب " در گفت وگو با خبرنگار ایلنا گفت: ده درصد از جمعیت کشور به دیابت مبتلا هستند و سالی ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار نفر به تعداد مبتلایان اضافه می شود.

وی با اشاره به اینکه سن ابتلا به دیابت در کشور نسبت به گذشته پایین آمده است، افزود: در گذشته کودکان زیر ۴ سال به ندرت به دیابت مبتلا می شدند اما اکنون بیشتر این موارد را میبینیم.

رجب در مورد وضعیت دارویی بیماران دیابت گفت: بیماران دیابتی مشکل دارویی و درمانی ندارند و ما در پیشگیری مشکل داریم.

وی تصریح کرد: نوارهای تست قند خون هزینه های بسیاری دارد و سازمانهای بیمه گر نیز این هزینه ها را پرداخت نمی کنند که استفاده از این نوارها خود برای پیشگیری است.

وی ادامه داد: اگر یک فرد دیابتی که انسولین تزریق می کند قند خون آن پایین بیفتد و دچار کاهش قندخون شود اگر به موقع درمان نشود دچار تشنج می شود و امکان دارد خطر جانی هم تهدیدش کند و در این شرایط باید آمپول گلوکاگون را به او تزریق کنیم.

به گفته وی همانگونه که به بیمار دیابتی انسولین می زنیم تا قند خون آن را پایین بیاوریم گلوکاگون هم هورمونی مانند انسولین است که در بدن وجود دارد و قند خون را بالا می برد و بیمار دیابتی که قند خونش پایین می افتد باید این آمپول را به او تزریق کنیم که قند خون آن تا حدودی بالا برود.

رجب خاطر نشان کرد: حداقل سه تا چهار ماه است که این آمپول در داروخانه های سطح کشور موجود نیست و همه از این مسئله نگران هستند و با وجود پیگیری هایی که در این زمینه کردیم فعلا جوابی دریافت نکرده ایم.

وی با اشاره به اینکه بیمار دیابتی که تشنج می کند حتما باید این آمپول را بزند، افزود: نبود این آمپول می تواند خطر مرگ را برای بیمار دیابتی به همراه داشته باشد.

رجب با اشاره به اینکه قیمت نوارهای تست قندخون بین ۳۰ تا ۶۰ هزار تومان است افزود: نوارهای تست قندخون در بسته های ۵۰ تایی وجود دارد و توصیه ما این است که هر بیمار دیابتی روزی چهار بار قند خون خود را کنترل کند اما به دلیل گرانی اغلب این اتفاق نمی افتد.

وی تصریح کرد: اندازه گیری قند خون به ویژه در کودکان دیابتی باید انجام شود به طوری که قبل از خوابیدن کودک در شب و یا قبل از رفتن به مدرسه باید قندخون او اندازه گیری شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز