خبرگزاری کار ایران

یک مردم شناس در گفت و گو با ایلنا:

بزرگ‌ترین تفریح جوانان پرسه زدن در خیابان هاست

asdasd
کد خبر : ۱۵۱۴۱۴

نباید فراموش کنیم که نبود برنامه ریزی صحیح در حوزه اوقات فراغت خطر گرایش جوانان به اعتیاد را نیز در پی دارد بنابر این مسولین باید نگرش ویژه‌ای به این حوزه داشته باشند / افزایش رفاه ارتباط مستقیم با استفاده بهینه از تعطیلات دارد.

ایلنا: یک مردم‌شناس در مورد چگونگی گذراندن تعطیلات و تفریح کردن در کشورمان گفت: متاسفانه امروزه بزرگ‌ترین تفریح جوانان پرسه زدن در خیابان است.

" مهرانگیز مروتی "، مردم‌شناس و نماینده اسبق مجلس در مورد استفاده بهینه از تعطیلات در گفتگو با خبرنگار ایلنا گفت: همانطور که برنامه ریزی در کار مهم است همانقدر هم در مدیریت تعطیلات اهمیت دارد، کسی که در کار و زندگی برنامه ریزی داشته باشد. مطمئن باشید که از تعطیلاتش نیز به خوبی استفاده می‌کند.

وی افزود: ما ایرانی‌ها متاسفانه تنبل بار آمده‌ایم و کار‌هایمان همیشه دقیقه نودی است. انگار که تا مجبور نشویم، کاری را انجام نمی‌دهیم.

این مردم‌شناس ادامه داد: برخی از تعطیلات ما مانند نوروز ریشهٔ باستانی دارد و لازم است که تعطیل باشد تا مردم بتوانند مناسبات این ایام، مانند صله رحم را به جا بیاورند. اما برخی از تعطیلات در طول سال واقعا نا‌بجاست. تعطیلات بیش از اندازه، به فرد، خانواده و کشور صدمه می‌زند.


مروتی گفت: دولت باید تعطیلات را مدیریت کند و از اضافه کردن تعطیلات بیشتر در طول سال برای مسائلی مانند آلودگی هوا خودداری کند.


وی ادامه داد: بخش دیگر استفاده صحیح از تعطیلات به خود افراد باز می‌گردد. برخی افراد می‌گویند که کاش ۱۴ فروردین هم تعطیل بود در حالی که می‌شود کارهای لازم را در روز ۱۱ و ۱۲ فروردین انجام داد تا در روز چهاردهم با آمادگی لازم به کار و تحصیل باز گردیم.

نماینده اسبق مردم در مجلس شورای اسلامی افزود: به نظر من میانگین انجام کار مفید در کشور ما بیش از ۲۰ دقیقه در روز نیست و بقیه ساعات کاری به بطالت می‌گذرد. و اوقات فراغت هم با همین الگو انجام می‌گیرد و به جای آنکه به شادی و تفریح بگذرد به بطالت می‌گذرد. اکنون شاهد هستیم که یکی از کارهای پر طرفداری که جوانان در اوقات فراغت و تعطیلاتشان انجام می‌دهند پرسه زدن در خیابان‌ها است که این کار بیس‌تر گذراندن وقت به بطالت است تا تفریح.

مروتی گفت: از دیگر عوامل موثر در گذراندن اوغات فراغت میزان رفاه خانواده‌ها است. افزایش رفاه ارتباط مستقیم با استفاده بهینه از تعطیلات دارد. مردم اگر وضعیت رفاهی و اقتصادی مناسبی داشته باشند می‌توانند در تعیلات به مسافرت بروند؛ همینطور رفاه مناسب و وضعیت اقتصادی مناسب سبب می‌شود که مردم با آرامش و بدون استرس به استقبال تعطیلات بروند.


وی در پایان افزود: نباید فراموش کنیم که نبود برنامه ریزی صحیح در حوزه اوقات فراغت خطر گرایش جوانان به اعتیاد را نیز در پی دارد بنابراین مسولین باید نگرش ویژه‌ای به این حوزه داشته باشند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز