خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان جوانان هلال احمر خبر داد؛

اندازه گیری فشارخون و قند خون مسافران نوروزی به طور رایگان

کد خبر : ۱۵۰۸۱۱

زمان اجرای طرح ملی ایمنی و سلامت مسافران نورزی از ۲۷ اسفندماه شروع می‌شود و تا ۱۵ فروردین ماه ادامه خواهد یافت / امسال طرح ایمنی و سلامت مسافرین نوروزی با شعار «بی‌گدار به جاده نزنید، ظریف برانید» اجرا می شود.

ایلنا: رئیس سازمان جوانان هلال احمر از اجرای طرح ملی ایمنی و سلامت مسافران نوروزی از ۲۷ اسفند ماه تا ۱۵ فروردین ماه خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، " وحید قبادی دانا " در نشست خبری طرح ایمنی و سلامت مسافران نوروزی که پیش از ظهر امروز برگزار شد گفت: امسال چهاردمین دوره طرح مسافران نوروزی از سوی جمعیت هلال احمر برگزار می‌شود که عنوان این طرح امسال؛ ایمنی و سلامت مسافران نوروزی است.

وی با اشاره به اینکه۱۲۲۷ نفر در سفر نوروزی سال ۹۲ جان خود را از دست دادند افزود: ۳۱ درصد از این‌ها مربوط به افراد زیر ۲۹ سال است.

قبادی دانا هدف از اجرای طرح ملی ایمنی و سلامت مسافران نورزوی را آگاهی بخشی و توانمندسازی هموطنان عنوان کرد و افزود: در این طرح یک هزار پایگاه در سی و یک استان کشور از سوی سازمان جوانان جمعیت هلال احمر ایجاد می‌شود که ۲۰ هزار جوان داوطلب در این پایگاه‌ها فعال خواهند بود.

رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر به زمان اجرای طرح ملی ایمنی و سلامت مسافران نورزی اشاره کرد و افزود: این طرح از ۲۷ اسفندماه شروع می‌شود و تا ۱۵ فروردین ماه ادامه خواهد یافت.

قبادی دانا تصریح کرد: در پایگاه‌های سازمان جوانان هلال احمر در سطح کشور فشار خون و قند خون مسافران به طور رایگان اندازه گیری می‌شود.

وی ادامه داد: در این پایگاه‌ها، کار درمانی و دارویی انجام نخواهد شد و تنها به مسافران آموزش و راهنمایی داده می‌شود.

رئیس سازمان جوانان هلال احمر با اشاره به اینکه مهم‌ترین هدف عمده در این طرح فرهنگ سازی است افزود: یک میلیارد تومان برای طرح ملی ایمنی و سلامت مسافران نوروزی بابت آماده سازی چادر‌ها، پوستر، بنر و سایت در نظر گرفته شده است.

وی تصریح کرد: امسال طرح ایمنی و سلامت مسافرین نوروزی با شعار «بی‌گدار به جاده نزنید، ظریف برانید» اجرا می شود.

قبادی دانا با بیان اینکه خیمه‌های نماز همچون سنوات گذشته در کنار پست‌های نوروزی درطول اجرای طرح برپاخواهند بود افزود: استان‌ها با توجه ویژه نسبت بر پایی این خیمه‌ها اقدام خواهند کرد و امکانات مناسبی را برای انجام فرائض دینی هموطنان درطول ایام نوروز فراهم می‌آورند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز