خبرگزاری کار ایران

مهمترین داروی شفا بخش نظام در کاهش بیکاری:

بهره مندی از رویکرد کمیته امداد امام(ره) در ایجاد مشاغل خرد و خانگی است

asdasd
کد خبر : ۱۴۹۰۴۰

حرکت امداد در ایجاد مشاغل خرد و خانگی در دولت گذشته و کنونی به عنوان یک اقدام موثر شناخته شده است که این امر نتیجه تلاش تمامی امدادگران بوده است.

ایلنا: قائم مقام کمیته امداد امام خمینی(ره) به تاثیر مشکلات فرهنگی در افزایش بیکاری، نابسامانی در برنامه ریزی برای قشر بیکار و متناسب نبودن توسعه دانشگاهها با بازار کار اشاره کرد و گفت: در مقطع کنونی مهمترین داروی شفا بخش نظام بهره مندی از رویکرد کمیته امداد امام(ره) در ایجاد مشاغل خرد و خانگی است.

به گزارش ایلنا به نقل از اداره کل روابط عمومی و اطلاع رسانی کمیته امداد امام خمینی(ره)، سید محمدعلی هاشمی در دومین کنفرانس کار آفرینی با عنوان " تکیه بر بهبود کسب و کار " که در سالن همایش‌های غدیر این نهاد برگزار شد، ضمن تسلیت درگذشت مرحوم حاجی حیدری، رئیس شورای مرکزی این نهاد، به کارنامه درخشان حوزه اشتغال کمیته امداد در کشور و اثرگذاری این نوع از اشتغالهای ایجاد شده در سطح جامعه اشاره کرد و گفت: حرکت امداد در ایجاد مشاغل خرد و خانگی در دولت گذشته و کنونی به عنوان یک اقدام موثر شناخته شده است که این امر نتیجه تلاش تمامی امدادگران بوده است.

وی با اشاره به رشد اقتصادی کشور چین و وابستگی اقتصاد این کشور به اشتغالهای خرد، افزود: درصد عمده ای از تولید ناخالص ملی چین از طریق اشتغال خرد و زود بازده تامین می شود.

وی با بیان اینکه تا کنون در حوزه صنایع سنگین در کشور رشد قابل توجهی نداشته ایم، اظهار کرد: این در حالی است که جذب خیل عظیمی از قشر بیکار در صنایع سنگین در این شرایط وجود ندارد.

قائم مقام کمیته امداد امام خمینی(ره) با تاکید بر تغییر رویکرد افراد مبنی بر مصرف کننده صرف نبودن، ادامه داد: اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها در سال آینده و افزایش قیمت حامل های انرژی و افزایش قیمتها بر میزان افزایش مراجعه کنندگان تاثیرگذار است که بر این اساس برای ایجاد اشتغال خرد برای افراد غیر تحت حمایت این نهاد نیاز است دولت ابزار و تجهیزات لازم و اعتبارات مناسبی را در اختیار این نهاد قرار دهد؛ چرا که کار امداد سنگین تر از وضعیت کنونی خواهد شد.

این مقام مسئول یادآور شد: سرمایه هایی که از محل وجوه دریافتی حامل انرژی بر می گردد باید به حوزه اشتغال اختصاص یابد تا رشد بیکاری در جامعه کاهش یابد.

وی در پایان از همکاری بانکهای عامل با این نهاد در اعطای تسهیلات جهت توانمندسازی نیازمندان و محرومان با محوریت اشتغال نیز تقدیر کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز