خبرگزاری کار ایران

زالی:

بودجه سلامت ۷۰۰۰ میلیارد کسری دارد

asdasd
کد خبر : ۱۴۸۷۸۲

مجلس شورای اسلامی در این زمینه باید اقدامات لازم را انجام دهد تا در کنار شورای عالی بیمه، شورای عالی بیمه سلامت نیز تشکیل شود و از این طریق بتوان مسائل و مشکلات موجود در نظام سلامت را حل کرد.

ایلنا: رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران گفت: بودجه نظام سلامت کشور ۷۰۰۰ میلیارد تومان کسری بودجه قطعی دارد.

به گزارش ایلنا، " علیرضا زالی " چهارمین کنفرانس علمی سلامت روان اظهار داشت: اگرچه فضای شورای عالی بیمه نسبت به گذشته دچار تغییر و بهبود شده، اما فضای شورا مبتنی بر عدالت نیست و نمایندگان حوزه بهداشت رایشان در مقابل مسؤلان حوزه سلامت، ۲ در مقابل ۹ رای است. بنابراین در اکثر موارد نظرات نمایندگان حوزه بهداشت وتو می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه باید شورای عالی بیمه سلامت تشکیل شود گفت: مجلس شورای اسلامی در این زمینه باید اقدامات لازم را انجام دهد تا در کنار شورای عالی بیمه، شورای عالی بیمه سلامت نیز تشکیل شود و از این طریق بتوان مسائل و مشکلات موجود در نظام سلامت را حل کرد.

به گفته زالی، در بحثآسیبهای اجتماعی در کشور دچار سانسور هستیم و بسیاری از آمار‌ها به دلیل نگرانی‌های موجود در کشور اعلام و ارائه نمی‌شود.

رئیس سازمان نظام پزشکی با بیان اینکه ۸.۵ میلیون نفر در کشور نیز در حاشیه شهر‌ها زندگی می‌کنند خاطر نشان کرد: این تعداد در شبکه بهداشت و درمان گنجانده نشده و برای آن‌ها تدابیر لازم در حوزه سلامت اندیشیده نشده است.

وی با تاکید بر اینکه مسائل سلامت روانی، چالشهای جدیدی را برای مردم فراهم کرده است، گفت: برای غفلت‌زدایی از این امر، باید دو رویکرد متفاوت اتخاذ شود که در کنار بالا بردن سطح آگاهی عموم مردم، سطح سواد سلامت نیز به عنوان یکی از شاخصهای توسعه یافتگی در دستور کار قرار گیرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز