خبرگزاری کار ایران

دبیرعلمی چهارمین همایش ایمپلنت خلیج فارس:

موفقیت بیش از ۹۰ درصدی درمان با کاشت ایمپلنت

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۹۵۰

درمان ایمپلنت برخلاف گذشته که صرفاً برای افراد مسن جامعه استفاده می‌شد در حال حاضر هیچ محدودۀ سنی برای افراد ندارد.

ایلنا: روش جایگزین کردن دندان‌های از دست رفته بوسیله ایمپلنت موفقیت بالای ۹۰ درصد را برای بیمار به همراه خواهد داشت.

به گزارش ایلنا، " محمد تقی کیانی " دبیر علمی چهارمین همایش ایمپلنت خلیج فارس و استاد یار دانشگاه علوم پزشکی تهران با اعلام خبر فوق اظهار داشت: موفقیت روش کاشت ایمپلنت به عنوان جایگزین برای دندانهای از دست رفته که به دلایل مختلف از جمله بیماریهای دندانی لثه‌ای یا در اثرتصادف از بین رفته‌اند در بازه زمانی بین ۱۵ تا ۲۰ سال درصد موفقیت بالای ۹۰ درصد دارد و این درحالی است که در شیوۀ استفاده از پروتزهای متحرک و ثابت، طول عمر درمان بیشتر از ۵ یا ۶ سال نیست.

وی گفت: متأسفانه آنچه به عنوان عامل اصلی در استفادۀ کمتر از ایمپلنت در بیماران دیده می‌شود ترس از درمان ایمپلنت است و لازم به توضیح است که اگر تکنیک جراحی توسط فرد مسلط به جراحی و متخصص انجام شود درمان ایمپلنت بسیار ساده و راحت بوده و حتی از کشیدن یک دندان نیز می‌تواند راحت‌تر انجام شود.

کیانی در زمینه مزیت بر‌تر درمان ایمپلنت در مقایسه با سایر درمان‌های مشابه گفت: در این شیوۀ درمانی کیفیت زندگی فرد بیمار بالا‌تر می‌رود که این امر در مواردی چون جویدن غذا، بلع و احساس مطلوب و بهتر بیمار قابل مشاهده است.

وی نگهداری ایمپلنت را بسیار دقیق‌تر و حساستر از سایر موارد جایگزین ذکر کرد و افزود: فرد بیمار پس از گذاشتن ایمپلنت لازم است علاوه بر رعایت بهداشت اصولی و اساسی و در یک فازهای درمانی ۶ ماه تا یکسال به صورت مرتب به متخصص مربوطه مراجعه کند چرا که این امر نقش بسیار موثری در عملکرد مناسب و طول عمر ایمپلنت خواهد داشت.

کیانی گفت: درمان ایمپلنت برخلاف گذشته که صرفاً برای افراد مسن جامعه استفاده می‌شد در حال حاضر هیچ محدودۀ سنی برای افراد نداشته و تنها در مواردی که فرد دچار دیابت بوده و یا از داروهای کورتون دار بصورت مزمن استفاده می‌کند می‌توان با ملاحضات خاص و انجام آزمایشات لازم و تخصصی به درمان ایمپلنت پرداخت.

دبیر علمی چهارمین همایش ایمپلنت خلیج فارس تصریح کرد: جدید‌ترین شیوۀ‌های درمان و کاشت ایمپلنت در جریان کنگره امسال که از ۷ تا ۹ اسفند ماه جاری در هتل المپیک تهران برگزار می‌شود مورد بحثو بررسی قرار می‌گیرد و این کنگره دارای ۲۳ امتیاز بازآموزی برای کلیه شرکت کنندگان خواهد بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز