خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان داوطلبان هلال احمر خبر داد:

توزیع ۲۹۲ هزار و ۵۰۰ سبد عیدانه به زنان بی‌سرپرست و بدسرپرست

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۷۲۱

برای امسال؛ ۲۹۲هزار و ۵۰۰ سبد عیدانه برای یک میلیون و ۱۷۰ هزار نفر درنظرگرفته شده است / هر فردی که نسبت به تامین بسته‌های عیدانه برای نیازمندان کمک کرده است می‌تواند خود در فرآیند توزیع و بسته بندی آن مشارکت کند.

ایلنا: رئیس سازمان داوطلبان هلال احمر از توزیع ۲۹۲ هزار و ۵۰۰ بسته‌های عیدانه به زنان بی‌سرپرست، بد سرپرست، همسران زندانیان و خانواده‌های بیماران نیازمند خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ " فرحناز رافع " در نشست خبری طرح ملی فرشتگان رحمت که امروز در محل سازمان داوطلبان هلال احمر برگزار شد، گفت: بسته‌های عیدانه به زنان بی‌سرپرست، بد سرپرست، همسران زندانیان و خانواده‌های بیماران نیازمند از نیمه اسفندماه توزیع می‌شود.

وی با اشاره به اینکه نیازمندان توسط مددکاران داوطلب در سطح روستا‌ها و شهر‌ها شناسایی می‌شوند، افزود: اولویت اول ما خانواده‌هایی هستند که از هیچ نهادی کمک نمی‌گیرند به طوری که پشت خط بهزیستی و کمیته امداد مانده‌اند.

رافع تصریح کرد: هر فردی که نسبت به تامین بسته‌های عیدانه برای نیازمندان کمک کرده است می‌تواند خود در فرآیند توزیع و بسته بندی آن مشارکت کند.

وی با اشاره به اینکه طرح ملی فرشتگان رحمت از سال ۸۸ در کشور آغاز شده است، افزود: در این سال ۴۳ هزار سبد، در سال ۸۹،۴۰ هزار سبد و در سال ۹۰،۱۳۵ هزار سبد و در سال ۹۱ بیش از ۴۴ هزار سبد به خانواده‌هایی که شناسایی شده بودند، اعطا شد.

رافع با اشاره به اینکه در این سبد‌ها برنج، روغن، قند، ‌چای، شکر، ‌حبوبات، ماکارونی وجود دارند، افزود: برای اولین بار در همه سبد‌ها یک پکیج آموزشی شامل سی دی و بروشور و یک پکیج بهداشتی شامل مسواک، خمیردندان، حوله وصابون قرار داده شده است.

رئیس سازمان داوطلبان هلال احمر تصریح کرد: برای امسال؛ ۲۹۲ هزار و ۵۰۰ سبد عیدانه برای یک میلیون و ۱۷۰ هزار نفر درنظرگرفته شده است.

به گفته رافع شماره حساب ۹۹۹۹۹ به نام جمعیت هلال‌احمر در بانک‌های ملت، ملی، تجارت و پارسیان در سراسر کشور آماده جذب کمک‌های خیرین و مردم برای تهیه سبدهای غذایی و سایر کمکهای انسان‌دوستانه به نیازمندان است.

وی با اشاره به اینکه کل بودجه سازمان جمعیت داوطلبان هلال احمر برروی مشارکت مردمی بسته‌ایم، افزود: بدون مشارکت مردم هیچ اقدامی را نمی توانیم انجام دهیم.

رافع تصریح کرد: امسال ۲۱ میلیارد تومان بودجه مصوب سازمان بوده که هنوز تمام آن محقق نشده است اما کمک‌های مردمی بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان بوده است.

وی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به اینکه ۱۰ هزار پزشک داوطلبی داریم، افزود: در دهه فجر ۲۸۲ کاروان‌ سلامت به مناطق محروم کشور اعزام کردیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز