خبرگزاری کار ایران

مسؤل بخش داروخانه‌های بیمارستانی دانشگاه‌ علوم پزشکی تهران مطرح کرد:

کاهش پرداخت هزینه توسط بیماران از نتایج تاسیس داروخانه‌های بیمارستانی

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۷۷۵

قطع کامل تهیه دارو و تجهیزات از منابع غیر رسمی و بازنگری اصلاح پروتکل‌های درمانی در جهت ارائه خدمات بهینه درمانی به بیماران از دیگر نتایج حاصله تاسیس داروخانه‌های بیمارستانی است.

ایلنا: مسوول بخش داروخانه‌های بیمارستانی دانشگاه‌ علوم پزشکی تهران؛ کاهش پرداخت هزینه توسط بیماران، اجرای کامل پوشش بیمه‌ای اقلام دارویی و تجهیزات تخصصی را از نتایج حاصله تاسیس داروخانه‌های بیمارستانی عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ " خیرالله غلامی " در سمینار نحوه واگذاری مدیریت داروخانه‌های بیمارستانی به بحش خصوصی به آسیب‌شناسی روشهای موجود ارا ئه‌ خدمات دارویی اشاره کرد و گفت: ارائه خدمات توسط بیمارستان، مشکل گردش مالی دارویی بیمارستان، مشکلات پرسنلی و عدم ارائه خدمات تخصصی دارو درمانی ازجمله چالش ها هستند.

وی به برگزاری مزایده و انتخاب بخش خصوصی برای واگذاری داروخانه ها اشاره کرد و افزود: عدم وجود استاندارد و رویه مناسب جهت انتخاب بخش خصوصی و برگزاری مزایده و عدم امکان کنترل دقیق و به روز خدمات ارائه شده توسط بحش خصوصی نسبت به بخش دانشگاهی از جمله مشکلات است.

غلامی با اشاره به عدم رضایت بیمار و مراکز درمانی از ارائه خدمات دارویی گفت: راه حل پیشنهادی ایجاد مدیریت متمرکز ارائه خدمات دارویی در سطح دانشگاه‌ها است که تاسیس دارو خانه‌های بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی تهران یک تجربه در این زمینه است.

وی به نتایج حاصله از تاسیس داروخانه‌های بیمارستانی اشاره کرد گفت: بهبود خدمت رسانی به بیماران، کاهش پرداخت هزینه توسط بیماران، اجرای کامل پوشش بیمه‌ای اقلام دارویی و تجهیزات تخصصی، کاهش مراجعه بیماران به خارح از بیمارستان جهت تهیه اقلام مورد نیاز، راه اندازی خدمات تخصصی دارو درمانی مانند ساخت داروهای TPN، TDM و مشاوره تخصصی دارویی ازجمله این نتایج حاصله است.

به گفته وی قطع کامل تهیه دارو و تجهیزات از منابع غیر رسمی و بازنگری اصلاح پروتکل‌های درمانی در جهت ارائه خدمات بهینه درمانی به بیماران از دیگر نتایج حاصله تاسیس داروخانه‌های بیمارستانی است.

غلامی به بهبود ارائه خدمات و افزایش رضا یتمندی در بیمارستان اشاره کرد و افزود: انتقال تعهدات مالی بیمارستان نسبت به شرکتهای پخش دارو و تجهیزات، کاهش چشمگیر شکایت بیماران از خدمات دارویی و حضور تمام و قت مسئولین فنی در دار وخانه‌ها و کاهش خطاهای دارویی ازدیگر نتایج راه اندزی داروخانه های بیمارستانی است.

به گفته وی حضور فعال در کمیته دارو درمان بیمارستان و ارتقای کیفیت دارو و تجهیزات مصرفی باز نگری و بهبود فرایندهای دارو درمانی به بخش‌ها مانند کاهش هتلینگ، کنترل مصرف دارو و لوازم اتاق عمل از دیگر مواردی است که موجب بهبود خدمات و ایجاد رضایت در بیمارستان شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز