خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

انتقاد آلیا از همپوشانی وظایف بهزیستی با دیگر سازمان‌ها

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۱۷۴

بودجه‌ای جداگانه برای حمایت از کودکان کار در نظر گرفته نشده است / پیشنهاداتی برای قرار دادن مبلغی از سوی کمیته امداد و بهزیستی برای تهیه جهزیه دختران خانواده‌های بی‌سرپرست نیز به این سازمان‌ها داده شده است.

ایلنا: یک عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با انتقاد به همپوشانی میان بودجه و وظایف سازمان بهزیستی با سازمان‌ها ی دیگر گفت: این مساله سبب ابهام در عملکرد این سازمان می‌شود.


فاطمه آلیا، نماینده مجلس و عضو کمیسیون اجتماعی و فراکسیون حمایت از معلولین، در مورد بودجه سازمان بهزیستی کشور به خبرنگار ایلنا، گفت: بودجه سازمان بهزیستی برای موارد مختلفی از جمله پوشش دهی مدد جویان معلول، کودکان و زنان بی‌سرپرست، رسیدگی به امور معتادین، مراکز پیشگیری و درمانی بهزیستی و همینطور برای مراکز فرهنگی و ارودگاههای مشترک میان این سازمان وکمیته امداد امام خمینی در نظر گرفته شده است.


وی افزود: پیشنهاداتی برای قرار دادن مبلغی از سوی کمیته امداد و بهزیستی برای تهیه جهزیه دختران خانواده‌های بی‌سرپرست نیز به این سازمان‌ها داده شده است.


وی در مورد اولویت‌های موجود در بودجه سازمان بهزیستی گفت: اولویت با مددجویان معلول و خانواده‌های بد سرپرست و معتادین است اما از دیگر برنامه‌های مهمی که بودجه برای آن‌ها در نظر گرفته شده می‌توان به رسیدگی به شیرخوارگاه‌ها و بیمارستانهای مربوط به بیماران روانی نیز اشاره کرد.


آلیا در انتقاد به همپوشانی بودجه و وظایف بهزیستی با برخی سازمانهای دیگر گفت: بودجه و وظایف بهزیستی گاهی با سازمان‌هایی مانند وزارت بهداشت و درمان و کمیته امداد امام خمینی هم پوشانی دارد، که سبب ایجاد ابهاماتی در عملکرد این سازمان‌ها می‌شود. برای نمونه کاشت حلزون گوش و خدمات دهی به بیماران TS باید از وظایف وزارت بهداشت باشد اما انتظار این کارها از سازمان بهزیستی می‌رود. همچنین در مورد مسائل اجتماعی نیز باید وظایف بهزیستی از کمیته امداد تفکیک شود.


این نماینده مجلس ادامه داد: اگر چند بیمارستان نیز در اختیار بهزیستی قرار بگیرد می‌تواند در عملکرد این سازمان موثر و مفید واقع شود زیرا گاهی شاهد هستیم که برخی از کودکانی که توسط سازمان بهزیستی نگه داری می‌شوند، بیمه نیستند مشکلاتی برای مسائل درمانی آنها ایجاد می کند. اگر توافق نامه‌ای در این زمینه میان وزارت کار که سازمان بهزیستی تحت نظارت آن است و وزارت بهداشت منعقد شود، می‌تواند سبب رفع بسیار از مشکلات مدد جویان شود.


آلیا در پاسخ به این سوال که آیا «بودجهٔ جداگانه‌ای برای حمایت از کودکان کار در نظر گرفته شده است؟» گفت: خیر به دلیل رویکرد ما به این موضوع بودجه‌ای جداگانه برای این مساله در نظر گرفته نشده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز