خبرگزاری کار ایران

هلال احمر یک موسسه عام المنفعه و در خدمت نیازمندان است

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۴۰۱

کار جمعیت هلال احمر فقط انبارداری و توزیع چادر نیست، جمعیت باید از نیروهای کار‌شناس و نخبه در مورد آلودگی هوا، مدیریت ریسک، GIS و…، بهره‌مند بوده تا حرفی برای گفتن و جایگاهی برای عرضه داشته باشد. وی ادامه داد: ما وظیفه داریم در موضوعات تخصصی کار‌شناسی شده عمل کنیم.

ایلنا: دبیرکل جمعیت هلال احمر، بر لزوم تحول همه جانبه و همچنین توجه به کیفی سازی و ارتقاء بهره وری در جمعیت هلال احمر تاکید کرد و گفت: جمعیت هلال احمر یک موسسه عام المنفعه و در خدمت نیازمندان جامعه است.

به گزارش ایلنا، " سید احمد موسوی " در بازدید از معاونت توسعه منابع انسانی و پشتیبانی جمعیت هلال احمر، با تاکید بر لزوم تحول در همه ابعاد و حوزه‌ها، برای ارتقاء حداکثری در جمعیت، تحول را لازم و ضروری دانست.

وی با بیان اینکه جمعیت هلال احمر یک موسسه عام المنفعه و در خدمت نیازمندان جامعه است، ‌افزود: انتظارات ویژه‌ای از جمعیت در جامعه وجود دارد و بنابراین جوهره خدمت در هلال احمر باید خدمات عام المنفعه باشد.

دبیرکل جمعیت هلال احمر ادامه داد: حضور کارکنان جمعیت در فعالیت‌ها باید به گونه‌ای معنوی و خداپسندانه بوده که برای داوطلبان و سایر آحاد جامعه الگو باشد. وی با بیان اینکه همین مولفه است که ما را از سایر دستگاه‌های اجرایی متمایز می‌کند، تاکید کرد: لازم است به دغدغه‌های معیشتی کارکنان نیز توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

وی با بیان اینکه یکی از دستاوردهای تحول راهبردی جمعیت، مهار توسعه کمی بدون برنامه و غیرضروری خواهد بود، افزود: متاسفانه یکی از مهم‌ترین ضعف‌های مدیران، توجه صرف به توسعه کمی است که این امر منجر به لجام گسیختگی، بی‌برنامگی و هدر رفتن منابع می‌شود.

موسوی با اشاره به اینکه لازم است توسعه کمی را در جمعیت مهار کنیم، ارتقاء بهره وری و توسعه کیفی را سرلوحه فعالیت‌ها و خدمات هلال احمر و آمایش سرزمینی و نیازسنجی اصولی برای اجرای پروژه‌ها را از الزامات برنامه‌ای هلال احمر عنوان کرد.

دبیرکل جمعیت هلال احمر در این جلسه با بیان اینکه یکی از مشکلاتی که باعثموازی کاری و کندی انجام کار در جمعیت می‌شود، نبود فرایندهای انجام کار و تعریف نقش و وظایف حوزه‌های مختلف در انجام کار مشخص است، افزود: برای تقویت تعاملات و تسریع در مراحل انجام کار باید فرایندهای کاری، تبیین و ابلاغ شود و ‌اموری که قابل واگذاری و برون سپاری هستند، احصا شده و باید در برنامه‌های آینده در نظر قرار گیرند.

جذب نیروهای نخبه و عاشق خدمت در جمعیت به صورت نظام‌مند و قانونی

موسوی با اشاره به اینکه جذب نیروی انسانی در جمعیت نباید سفارشی و یا رابطه‌ای انجام شود، تاکید کرد: جذب نیرو باید از مسیر قانونی و برای به کارگیری نیروهای نخبه، متخصص و حرفه‌ای انجام گیرد.

وی افزود: کار جمعیت فقط انبارداری و توزیع چادر نیست، جمعیت باید از نیروهای کار‌شناس و نخبه در مورد آلودگی هوا، مدیریت ریسک، GIS و…، بهره‌مند بوده تا حرفی برای گفتن و جایگاهی برای عرضه داشته باشد. وی ادامه داد: ما وظیفه داریم در موضوعات تخصصی کار‌شناسی شده عمل کنیم.

دبیرکل جمعیت هلال احمر با بیان اینکه فاصله حقوقی چند برابری که از قبل میان کارکنان وجود داشته است کاهش پیدا می‌کند، افزود: بنابر تاکید رئیس جمعیت، پس از پیاده سازی برنامه تحولی، این فاصله حقوقی کاهش پیدا کرده تا منجر به افزایش انگیزه شغلی کارکنان شود.

موسوی با اشاره به اینکه ضروری است به امور رفاهی کارکنان از جمله وام، مسکن و به ویژه سلامت کارکنان توجه ویژه‌ای شود، ادامه داد: فعالیتهای ورزشی، ‌ حمایتهای روانی از کارکنان و تقویت بیمه تکمیلی و تامین مسکن کارکنان از جمله مواردی است که باید در اولویت برنامه ریزیهای معاونت توسعه منابع انسانی قرار گیرد.

در پایان این جلسه دبیرکل جمعیت هلال احمر از تلاشهای معاونت توسعه منابع انسانی و پشتیبانی جمعیت تقدیر کرد و از رویکردهای مدنظر این معاونت از جمله آینده نگری، هوشمندسازی، تحول مداری، دانش محوری و فرایندمحوری استقبال و تاکید کرد: معاونت توسعه منابع انسانی می‌تواند نقش پیشران را در برنامه‌های تحولی جمعیت ایفا کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز