خبرگزاری کار ایران

وزیر بهداشت:

هزینه‌های سرطان یکی از دلایل سقوط مردم به زیر خط فقر است

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۶۶۳

سالانه ۹۰ هزار نفر به تعداد مبتلایان به سرطان افزوده می‌شود / عدم تحرک، چاقی، مصرف دخانیات و عادات نادرست تغذیه از مهم‌ترین عوامل ابتلا به بیماری سرطان هستند / اگر ما تنها به درمان توجه کنیم، در آینده با مشکلات زیادی مواجه می‌شویم.

ایلنا: وزیر بهداشت با اشاره به هزینه های بالای سرطان در کشور گفت: متاسفانه هزینه‌های سرطان یکی از دلایل سقوط مردم به زیر خط فقر است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سید حسن هاشمی در اولین کنگره ملی برنامه جامع کنترل سرطان با اشاره به ۳۰۰ هزار مبتلا به سرطان در کشور گفت: سرطان سومین علت مرگ و میر در کشور است و سالانه ۹۰ هزار نفر به تعداد مبتلایان به سرطان افزوده می‌شود

وزیر بهداشت بیشترین شیوع سرطان را در زنان سرطان پستان و در مردان سرطان معده عنوان کرد و افزود: عدم تحرک، چاقی، مصرف دخانیات و عادات نادرست تغذیه از مهم‌ترین عوامل ابتلا به بیماری سرطان هستند.

هاشمی یادآور شد: از غذایی که مصرف می‌کنیم تا هوایی که نفس می‌کشیم همه در گروه عوامل خطر ساز سلامتی به شمار می‌روند که این‌ها همه ناشی از مشکلات زندگی مدرنیته و شهرنشینی است.

وزیر بهداشت خاطر نشان کرد: استفاده از سموم و مکمل‌ها در مواد غذاییو محصولات کشاورزی افراد زیان بخش و بیماری آفرین است و در این زمینه گرچه قوانین خوبی به تصویب رسیده است اما در بخش اجرا ناهماهنگی‌هایی وجود دارد.

هاشمی، توجه به حوزه سلامت را از اولویتهای دولت یازدهم نام برد و گفت: در دولت تدبیر و امید، توجه ویژه‌ای به حوزه سلامت شده است و رییس جمهور به طور مرتب نسبت به این موضوع تاکید دارد و امیدوار هستیم تا سه سال آینده، اقدامات خوبی در این زمینه انجام شود.

وی با اشاره به نقش موثر شورای عالی امنیت غذا افزود: ما بیش از همه نیاز داریم تا به بخش امنیت غذایی توجه شود، چرا که می‌دانیم این بخش می‌تواند با اقدامات موثر بسیاری از مشکلات را حل کند. هاشمی، رسانه‌ها به ویژه رسانه ملی را در پیشگیری از بیماری‌ها و سرطان بسیار موثر عنوان کرد و گفت: نقش رسانه‌ها در آموزش و ارتقای سلامت و توانمند سازی مردم نسبت به مخاطراتی که سلامتی ان‌ها را تهدید می‌کند بی‌بدیل است.

هاشمی با بیان اینکه هم اکنون در کشور ۱۷۵ انجمن علمی وجود دارد که ذخایر مهمی در رشته پزشکی هستند گفت: باید به این گروه‌ها فرصت بیشتری داده شود تا اطلاعات بیشتری به مردم منتقل کنند.

وزیر بهداشت توجه به شورای عالی سلامت و امنیت غذایی را یکی از برنامه‌های سال آینده این وزارتخانه نام برد و افزود: قرار است این موضوع سال آینده به عنوان برنامه اصلی وزارت بهداشت و دولت یازدهم پیگیری شود.

وی هزینه‌های سرطان را برای بسیاری از خانواده‌ها دردآور عنوان کرد و افزود: اگر ما تنها به درمان توجه کنیم، در آینده با مشکلات زیادی مواجه می‌شویم، بخش مهمی از این هزینه متوجه مردم است، متاسفانه بخش قابل توجهی از این بیماران بی‌پناه هستند، چرا که فاقد بیمه‌های فراگیر هستیم.

هاشمی با اشاره به هزینه‌های درمانی بسیار بالای سرطان گفت: متاسفانه هزینه‌های سرطان یکی از دلایل سقوط مردم به زیر خط فقر است و امیدواریم این بیماران از حمایتهای بیشتری برخوردار شوند.

اولین کنگره ملی برنامه جامع کنترل سرطان با تقدیر از پیشکسوتان و فعالان مبارزه با سرطان در مرکز همایشهای بین المللی صدا و سیما به کار خود پایان داد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز