خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان انتقال خون ایران:

درصورت تداوم موج سرما با مشکل مواجه خواهیم شد

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۲۳۴

مصرف خون در کشور اصلا منطقی نیست / گاهی مشخص می‌شود که پزشک دستور انتقال خون را نداده و مهر او در اختیار بخش و سایرین بوده و آنها تجویز خون را انجام داده‌اند.

ایلنا: رئیس سازمان انتقال خون ایران گفت: اگر موج سرما تداوم داشته باشد، در روزهای آینده در برخی فرآورده‌های خونی با مشکل مواجه خواهیم شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی اکبر‌ پور فتح الله در حاشیه‌ی نشست کنگره بین‌المللی آزمایشگاه و بالین که پیش از ظهر امروز(۱۶ بهمن) برگزار شد، گفت: قبل از بارش برف در استان مازندران ذخیره خون را در به هفت برابر مصرف استان رساندیم و در گیلان هم این کار صورت گرفت اما به اندازه مازندران ذخیره خون نداشتیم و از قزوین پوشش دادیم.

وی بااشاره به اینکه دچار مشکل ذخایر خونی آن چنانی در این استانها نیستیم، افزود: بیشترین مشکل ما زیرساختاری است و به دلیل ورود سامانه جدید هوای سرد به این استان‌ها؛ نگران رسیدن خون به بیمارستان‌ها هستیم زیرا در چنین شرایطی بیشترین مشکل انسداد راه‌ها است.

پور فتح الله با اشاره به اینکه مصرف خون در کشور اصلا منطقی نیست، افزود: اگر موج سرما ادامه پیدا بکند در برخی فرآورده‌ها در روزهای آینده با مشکل مواجه خواهیم شد از همین رو از مردم دعوت می‌کنیم در چنین شرایطی با سازمان انتقال خون همکاری کنند.

وی با تأکید براینکه هیچ خونی از سازمان انتقال خون نباید جز با دستور پزشک خارج شود، افزود: گاهی مشخص می‌شود که پزشک دستور انتقال خون را نداده و مهر او در اختیار بخش و سایرین بوده است که تجویز خون را انجام داده‌اند.

رئیس سازمان انتقال خون ایران افزود: پزشکی که دستور خون را می‌دهد؛ باید تا انتها بر روند آن نظارت کند و مسئولیت مرتبط با خون را بپذیرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز