خبرگزاری کار ایران

عضو هیئت مدیره انجمن جراحی زانو:

هر یک کیلوگرم اضافه وزن، به اندازه پنج کیلوگرم فشار به زانو وارد می‌کند

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۰۷۳

انحرافات مفصل زانو و علل نادری مانند عفونت‌ها و تومورهای استخوانی از دیگر عوامل درد زانو در جوانان هستند.

ایلنا: عضو هیئت مدیره انجمن جراحی زانو یکی ازعوامل موثر در آسیب به زانو را اضافه وزن و چاقی دانست و گفت: هر یک کیلوگرم اضافه وزن، به اندازه پنج کیلوگرم فشار اضافه به زانو وارد می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، " کیوان احدی " با اشاره به اینکه بالا و پایین رفتن از پله باعثتخریب زانو نمی‌شود، افزود: درافراد سالم بالا و پایین رفتن از پله‌ها به صورت روزمره آسیب رسان نیست، اما در کسانی که مشکل زمینه‌ای زانو دارند استفاده از پله باعثتشدید درد در زانو‌ها می‌شود.

وی تصریح کرد: انحرافات مفصل زانو و علل نادری مانند عفونت‌ها و تومورهای استخوانی از دیگر عوامل درد زانو در جوانان هستند.

به گفته عضو هیئت مدیره انجمن جراحی زانو، آرتروسکوپی و آسیب‌های درد زانو در دوره جوانی بیشتر به دنبال آسیب‌های ورزشی به سراغ افراد می‌آید.

احدی با اشاره به اینکه چاقی می‌تواند دردهای مختلف در زانو را تشدید کند، افزود: به ویژه کسانی که مبتلا به ساییدگی و آرتروز هستند، به همین خاطر کم کردن وزن راهکار اساسی برای کمک به بهبود فرد است.

عضو هیئت مدیره انجمن جراحی زانو، آرتروسکوپی و آسیب‌های ورزشی افزود: اگر فرد به بیماری زمینه‌ای در زانوی خود مبتلا باشد، ممکن است گرما دادن به زانو باعثالتیام درد بشود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز