خبرگزاری کار ایران

معاون سلامت و بحران سازمان پدافند غیرعامل: ‏

مدل و الگوی لازم را برای کنترل آلودگی هوا نداریم

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۳۷۸

امروزه برخی بر این عقیده‌اند که ریزگردهای موجود در هوا باعثایجاد جهش ژنی و افزایش ابتلا به سرطان نیز می‌‏شود که باید در این زمینه تحقیقات فراوانی انجام شود.

ایلنا: معاون سلامت و بحران سازمان پدافند غیرعامل گفت: مدل و الگوی لازم را برای کنترل آلودگی هوا نداریم اما این سازمان ۴ ‏سال است با وزارت بهداشت همکاری ‏می‌کند تا مدل و الگوی لازم را در زمینه آلودگی هوا ‏به دست آورد.

به گزارش ایلنا، مهدی‌پور معاون سلامت و بحران سازمان پدافند غیر عامل کشور و ‏مسئول پنل پدافند غیر عامل در ششمین کنگره بین المللی سلامت در حوادثو بلایا که به همت بسیج جامعه پزشکی در سالن همایشهای ‏رازی برگزار می‌شود گفت: یکی از پیامد‌هایی که آلودگی محیط زیست می‌تواند به دنبال داشته باشد، آسیب‌های جسمانی است که در ‏برخی مواقع متأسفانه تا حد غیر قابل جبران پیش می‌رود‏.»

مهدی‌پور گفت: با توجه به اینکه مدیریت حوزه سلامت نقش مهم و تأثیرگذاری در جامعه دارد این سازمان به مدت ۴ سال است که با وزارت ‏بهداشت همکاری می‌کند تا با کمک یکدیگر به پایداری و ارتقاء ملی دست یابیم‏.

وی افزود: امروزه برخی بر این عقیده‌اند که ریزگردهای موجود در هوا باعثایجاد جهش ژنی و افزایش ابتلا به سرطان نیز می‌‏شود که باید در این زمینه تحقیقات فراوانی انجام شود. ما باید مدل و الگوی لازم در آلودگی هوا را داشته‌باشیم تا بتوانیم بر روی تأثیر ‏آن در سلامت افراد در دوره‌های زمانی، بحثکنیم و نظریه قطعی و راه حل ارائه دهیم‏.

مسئول پنل پدافند غیر عامل در ششمین کنگره بین المللی سلامت در حوادثو بلایا در پایان افزود: ما در ششمین کنگره بین المللی ‏سلامت در حوادثو بلایا متأسفانه به علت اینکه مسئله آلودگی هوا با تعامل وزارت بهداشت، در مرحله پایش و بررسی است به آن ‏نپرداخته‌ایم. ولی به علت اهمیت این موضوع و حیاتی بودن آن در کنگره‌های بعدی بخشی را به آن اختصاص خواهیم داد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز