خبرگزاری کار ایران

ارائه لیست خدمات بهداشتی اجرا نشده به شهرداری تهران

کد خبر : ۱۴۰۸۴۱

با توجه به تفاهم نامه‌ای که فی مابین وزارت بهداشت و شهرداری تهران امضا شده است، وظیفه وزارت بهداشت ارائه خدمات بهداشتی در حوزه‌های مختلفی مانند سلامت روان، آموزش خانواده، بهداشت دهان و دندان و دیگر موارد است.

ایلنا: رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: مهم‌ترین هدف شورای راهبردی سلامت شهر تهران ارائه لیستی از خدمات بهداشتی به اجرا در نیامده به شهرداری تهران است.

به گزارش ایلنا، " علی جعفریان " افزود: هدف از ایجاد شورای راهبردی سلامت که با مشارکت شهرداری تهران، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تشکیل شده است، ایجاد تحولی عظیم در «سلامت» کشور است.

وی گفت: با توجه به تفاهم نامه‌ای که فی مابین وزارت بهداشت و شهرداری تهران امضا شده است، وظیفه وزارت بهداشت ارائه خدمات بهداشتی در حوزه‌های مختلفی مانند سلامت روان، آموزش خانواده، بهداشت دهان و دندان و دیگر موارد است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران در ادامه گفت: این اقدام از طریق الگوی پیشنهادی از قبل تهیه شده توسط دانشگاه‌های علوم پزشکی ایران و شهید بهشتی ابتدا در سطح شهر تهران به عنوان پایلوت و پس از اطمینان از موفق بودن آن، در سایر شهرهای کشور نیز اجرایی خواهد شد.

همکاری بین بخشی جهت فراهم نمودن مولفه‌های عادلانه سلامت

محمد گلمکانی مدیر کل سلامت شهرداری تهران نیز هدف از ایجاد این شورا را دسترسی به یک استراتژی عادلانه سلامت در شهر تهران ذکر کرد و گفت: این شورا قرار است با نظارت و پشتیبانی قوای سه گانه بستر همکاریهای بین بخشی و بهره گیری از ظرفیت نخبگان را فراهم کند.

وی افزود: برای برقراری سلامت در شهر تهران باید مدلی ارائه دهیم که کارآمد و موثر باشد و تمام جنبه‌های بخش سلامت را مانند ابعاد جسمی، روانی و معنوی را پوشش دهد. در این شورا مناطقی از شهر تهران به صورت پایلوت انتخاب می‌شود تا با اجرای مدیریت یکپارچه سلامت شهری بتواند مبنای کار کل مناطق شهر تهران قرار بگیرد.

گلمکانی، ویژگی فعالیت این شورا را تقدم پیشگیری بر درمان اعلام کرد و گفت: این یک نگاه جدیدی است که با کنار هم قرار دادن اقدامات دستگاه‌های متولی پیشگیری در بخش حقوقی، وزارت بهداشت و شهرداری بتوانیم به تعریف درستی در جهت تامین و حفظ سلامت جسمی و روانی مردم شهر تهران دست یابیم.

وی گفت: امیدواریم با روحیه مدیریت جهادی در مجموعه وزارت بهداشت و شهرداری تهران، با عقلانیت مبتنی بر شواهد علمی و واقعیتهای عینی و نیازهای مردم و بهره وری مناسب از زمان بتوانیم هدف اصلی ایجاد این شورا را جامه عمل بپوشانیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز