خبرگزاری کار ایران

در ایام اربعین؛

حضور تیم‌های انستیتو پاستور ایران برای شناسایی بیماری‌های واگیر در عراق

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۴۵۲۶

انستیتو پاستور ایران و جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران، بر اساسی هماهنگی‌های انجام شده یک تیم آزمایشگاهی تخصصی به همراه آزمایشگاه سیار برای مدت ۳ هفته در کشور عراق مستقر کردند.

به گزارش ایلنا از وزارت بهداشت، درمان و آموزش و پزشکی، این تیم آزمایشگاهی تخصصی قرار است در زمینه تشخیص زودهنگام بیماری‌های واگیر با تیم‌های بهداشت و درمان ارائه دهنده خدمت در ایام اربعین همکاری داشته باشند تا با تشخیص سریع و بهنگام در پیشگیری و کنترل شیوع بیماری‌های واگیر مشارکت کنند. 

علاوه بر این، طبق هماهنگی‌های انجام شده همچون سالیان گذشته، نمونه‌های افراد مشکوک از زائرین اربعین برای بررسی‌های تکمیلی از دانشگاه‌هایی علوم پزشکی اقصی نقاط کشور به انستیتو پاستور ایران ارسال می‌شود و در این مرکز، بررسی‌های تکمیلی و تخصصی بر روی نمونه‌ها انجام می‌شود. 

گفتنی است انستیتو پاستور ایران با دارا بودن ۱۳ آزمایشگاه ملی که عمدتا در حوزه بیماری‌های عفونی فعالیت می‌کند، یکی از بازوان اصلی نظام سلامت کشور برای پیشگیری و کنترل طغیان بیماری‌های واگیر بوده و در دوران پاندمی کووید ۱۹ نیز با هدایت و نظارت بر شبکه آزمایشگاه مولکولی این بیماری در کشور، که بیش از ۵۰۰ آزمایشگاه عضو آن بودند، توانست نقش مهمی در ارتقای ظرفیت تشخیصی کشور ایفا کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز