خبرگزاری کار ایران

یک عضو هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان تهران:

استفاده از پکیج در فضای داخلی منازل خطرناک است

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۰۴۴

متاسفانه در سالهای اخیر برخی سازندگان ساختمانهای مسکونی، با هدف سود بیشتر، اقدام به حذف فضای موتورخانه مرکزی و جایگزینی آن با پکیج های ساختمانی کرده اند.

ایلنا: یک عضو هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان تهران گفت: پکیج هایی که در ساختمان ها مورد استقبال قرار می گیرد به دلیل قرار گرفتن در فضای داخلی منزل و استفاده از اکسیژن داخلی آپارتمان ها می توانند برای سلامتی افراد خطرناک باشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ " فرشاد امیرخانی "، عضو هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان تهران گفت: متاسفانه در سال‌های اخیر برخی سازندگان ساختمانهای مسکونی، با هدف سود بیشتر، اقدام به حذف فضای موتورخانه مرکزی و جایگزینی آن با پکیج های ساختمانی کرده اند.

فرشاد امیرخانی افزود: از سوی دیگر همزمان با اعمال قانون هدفمندی یارانه‌ها و افزایش بهای گاز و حامل‌های انرژی، مردم هم با نیت صرفه جویی با این سودجویی سازندگان همراهی کرده اند و برای مدیریت هزینه‌های خود، ترجیح می‌دهند به جای سیستم موتورخانه مرکزی در منزل خود از سیستم‌های جدید وارداتی استفاده کنند اما این برداشت نادرست است و سیستم موتورخانه مرکزی علاوه بر ایمنی که دارد، می تواند مقرون به صرفه‌تر از سایر سیستم‌های حرارتی باشد.

وی خاطرنشان کرد: واقعیت این است که تنها عیب سیستم موتورخانه مرکزی مشترک بودن هزینه‌های مربوط به آن در مجتمع مسکونی است اما به لحاظ ایمنی، بهره‌وری، ذخیره سازی انرژی و انتشار یکنواخت دما یا حرارت، بر سایر سیستمها برتری دارد.

امیرخانی افزود: علاوه بر این پکیج هایی که در ساختمان‌ها مورد استقبال قرار می‌گیرد از دو جنبه تهدید آمیز هستند که مهمترین آنها به خطر انداختن سلامت اعضای خانواده به خاطر قرار گرفتن این سیستم‌ها در فضای داخلی منزل و استفاده از اکسیژن داخلی آپارتمان‌هاست.

وی تصریح کرد: این امر باعثمی شود که با بروز کوچکترین نقصان در این سیستمها، سلامتی و زندگی اعضای ساکن در آپارتمان مورد تهدید واقع شود.

عضو هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی استان تهران تاکید کرد: به هدر رفتن منافع ملی به دلیل مصرف بی رویه منابع گاز در پکیج ها، عیب دیگری است که به این سیستمها وارد می شود.

وی در مورد علت شیوع پکیج در ساخت و سازها توضیح داد: افزایش قابل توجه قیمت زمین در سالهای اخیر باعثشده برخی سازندگان به طور متوسط ۳۰ تا ۴۰ مترمربع از فضای مسکونی را که باید صرف ساخت موتورخانه مرکزی شود، به پارکینگ اختصاص می دهند که قابل فروش و سودآوری باشد.

امیرخانی توصیه کرد: به مردم توصیه می شود که در هنگام خرید واحدهای مسکونی به این نکته توجه داشته باشند و سازندگان هم به بهای صرفه جویی یا سودجویی, سلامت مردم و منافع ملی را به خطر نیندازند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز