خبرگزاری کار ایران

اعزام کاروان‌های سلامت به مناطق محروم / ارائه خدمات درمانی به زنان

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۸۷۷

در دهه فجر امسال علاوه بر اعزام کاروانهای سلامت درون استانی، سه کاروان سلامت هم به صورت کشوری به مناطق محروم اعزام می‌شوند.

ایلنا: رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر از آموزش بیش از ۸۲ هزار نفر از زنان در قالب تیمهای توانا، آغاز اجرای طرح فرشتگان رحمت از دهه فجر و ارائه خدمات درمانی به بیش از ۸۵۲ هزار نفر طی ۹ ماهه سال جاری خبر داد.

به گزارش ایلنا، " فرح ناز رافع " در دیدار با محمد فرهادی از سازمان داوطلبان با اشاره به عملکرد ۹ ماهه این سازمان از ارائه خدمات درمانی به ۸۵۲ هزار نفر به همت ۶ هزار پزشک داوطلب جمعیت هلال احمر خبر داد.

وی به تشریح برنامه‌های سازمان داوطلبان در دهه فجر اشاره کرد و گفت: در دهه فجر امسال علاوه بر اعزام کاروانهای سلامت درون استانی، سه کاروان سلامت هم به صورت کشوری به مناطق محروم اعزام می‌شوند.

رافع افزود: کاروان سلامت استان تهران با توجه به مشکلاتی که مردم روستاهای استان کهگیلویه و بویراحمد دارند به این استان اعزام می‌شود، کاروان سلامت استان اصفهان به سیستان و بلوچستان برای ارائه خدمات درمانی در مناطق محروم این استان و کاروان سلامت آذربایجان شرقی نیز برای ارائه خدمات به افراد محروم و بیماران شیمیایی دوران جنگ به استان کردستان اعزام می‌شود.

رئیس سازمان داوطلبان همچنین با اشاره به اینکه مهم‌ترین برنامه‌ای که سازمان داوطلبان در حال حاضر در دستور کار دارد، اجرای طرح فرشتگان رحمت است، گفت: اجرای این طرح از دهه فجر کلید می‌خورد.

رافع با بیان اینکه در سال گذشته این سازمان ۴۴۴ هزار سبد عیدانه تهیه و در اختیار زنان سرپرست خانوار و خانواده‌های نیازمند قرار داد، افزود: جمع آوری کمکهای مردمی برای اجرای طرح فرشتگان رحمت از دهه فجر کلید می‌خورد و نیمه دوم اسفندماه، سبدهای تهیه شده بین نیازمندان توزیع می‌شود.

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر در این جلسه و در ارائه گزارش از حوزه زنان و خانواده با اشاره به اینکه برنامه جامعی برای زنان و خانواده تدوین شده که ۷ سرفصل دارد از برنامه ریزی اجرایی حوزه‌های تدوین شده خبر داد.

رافع با اشاره به استراتژی این سازمان، در تشریح فهرست برنامه‌ها و اقدمات عملیاتی حوزه زنان و خانواده، این برنامه‌ها را شامل اقدامات حوزه آموزش و پژوهش، اقدامات حوزه ارتقاء سلامت، اقدامات حوزه توانمند سازی و پیشگیری از آسیب پذیری زنان و کودکان، اقدامات حوزه گسترش فرهنگ حجاب و عفاف، اقدامات حوزه توانایی‌های سازمانهای مردم نهاد، اقدامات حوزه توسعه و ساماندهی امور اقتصادی و معیشتی واقدامات حوزه تعمیق باورهای دینی عنوان کرد.

وی همچنین با توجه به اقدامات اجرایی مرتبط با هر حوزه، بسته‌های پیشنهادی تدوین شده را نیز ارائه داد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز