خبرگزاری کار ایران

معاون غذا و داروی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی:

هیچ داروی چینی در ایران وجود ندارد

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۳۳۲

معاون غذا و داروی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: من با قاطعیت اعلام می کنم که هیچ داروی چینی در ایران وجود ندارد و هر کسی پیدا کرد به او جایزه می دهیم.

ایلنا: معاون غذا و داروی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: من با قاطعیت اعلام می‌کنم که هیچ داروی چینی در ایران وجود ندارد و هر کسی پیدا کرد به او جایزه می‌دهیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خرم آباد، رسول دیناروند در مراسم تودیع و معارفه رؤسای دانشگاه علوم پزشکی استان، بیان کرد: فعالیت در عرصه بهداشت و درمان با وجود تنگنا‌ها و کسری اعتباراتی که در این وزارت‎خانه وجود دارد دشوار است.

وی با بیان اینکه دولت ۵ هزار میلیارد تومان کسری وزارت بهداشت را پذیرفته است، اظهار کرد: با تحقق این مهم ۵۰ درصد از مشکلات‎مان جبران و به تناسب آن نیز بخشی از مشکلات دانشگاه‎های علوم پزشکی لرستان حل‎وفصل می‌‎شود.

دیناروند با اشاره به اینکه کار کردن در استان‎های محروم سخت است چرا که مشکلات در آن‌ها بیشتر است، اضافه کرد: شاید بیشترین تقاضا در استان‎های محروم استخدام‎هاست و این بزرگ‌ترین گرفتاری است که چگونه به سیل تقاضاهای استخدام پاسخ داده شود و یا اینکه دغدغه این است چه کسی مدیر شود.

معاون وزیر بهداشت ادامه داد: حل این معضل نیاز به عنایت دولت، دیگر دستگاه‎‌ها و به‎ویژه استانداری دارد.

وی با اشاره به اینکه نگاه دولت به بهداشت، دولت و مجلس داشتند، بسیاری از مشکلات حوزه سلامت سال آینده حل‎وفصل خواهد بود، یادآور شد: دولت ۴۰ درصد اعتبارات حوزه بهداشت و درمان را افزایش داده و کمیسیون تلفیق نیز پیش‎بینی کرده که ۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد توامن اعتبار به حوزه سلامت اضافه شود.

دیناروند بیان کرد: باید به سمتی برویم که تنها دغدغه مردم، بیماری آن‌ها باشد نه اینکه علاوه بر رنج بیماری دغدغه هزینه‎های درمانی را داشته باشند و این مهم به آن‌ها تحمیل شود.

معاون وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: سال آینده در حوزه دارویی به گونه‎ای عمل خواهد شد که هیچ بیماری به‎ویژه در مناطق محروم برای تأمین هزینه‎های دارویی‎اش محتاج نخواهد بود

اختصاص اعتبارات ویژه به حوزه سلامت از محل هدفمندی یارانه‌ها

وی یادآور شد: البته دولت قول داده است که در بحثهدفمندی یارانه‌ها اعتبار ویژه‌ای برای حوزه سلامت اختصاص داده شود تا هزینه دارو و درمان مردم جبران و خدمات در حوزه سلامت بهداشت و سایر مباحثمرتبط ارتقا داده شود.

معاون غذا و داروی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی عنوان کرد: اگر این موضوع با توجه به لطف و نگاه مثبت مجلس مصوب شود می‌توانیم با قاطعیت اعلام کنیم که سال آینده هیچ بیماری به خاطر هزینه‌های دارویی محتاج نخواهد بود.

دیناروند تصریح کرد: در صورت تحقق این امر اعتبارات اختصاصی از این محل جوابگوی همه بیماران برای تامین آن سهمی که بیمار را دچار فقر نکند خواهد بود و بخشی از هزینه‌های دارویی را مردم و بیمه‌ها و بخشی دیگر را وزارت بهداشت به صورت مستقیم و غیرمستقیم از طریق بیمه‌ها سال آینده تامین خواهد کرد.

هیچ داروی چینی در ایران وجود ندارد

وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود در مورد واردات دارو از چین تصریح کرد: ما هیچ گونه داروی چینی در بازار نداریم.

معاون غذا و داروی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: من با قاطعیت اعلام می‌کنم که هیچ داروی چینی در ایران وجود ندارد و هر کسی پیدا کرد به او جایزه می‌دهیم!

اخذ موافقت اولیه راه اندازی دانشکده داروسازی لرستان

دیناروند در مورد راه اندازی دانشکده داروسازی لرستان نیز اظهار داشت: دانشکده داروسازی لرستان آخرین مرحله تصویب خود را طی می‌کند و در شورای گسترش موافقت اصولی اولیه آن گرفته شده است.

وی ادامه داد: همچنین دانشگاه علوم پزشکی لرستان نیز زیرساخت مورد نیاز برای راه اندازی این دانشکده را فراهم کرد و ساختمان آن در حال تجهیز است که امیدواریم با عنایت شورای گسترش امسال موافقت قطعی با تاسیس این دانشکده و پذیرش دانشجو صادر شود و از سال آینده دانشکده داروسازی لرستان دانشجو بگیرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز