خبرگزاری کار ایران

قاضی‌زاده هاشمی:

وزارت بهداشت وارثتصمیمات خلق‌الساعه و سطحی‌نگری‌های گذشته است

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۲۸۷

بیمارستانهای دولتی به دلیل افزایش بدهی‌ها، ناکارآمد شده‌اند / برخی شکایات و نارضایتی‌های مردمی به دلیل عدم پوشش مناسب بیمه‌ای است.

ایلنا: وزیر بهداشت گفت: وزارت بهداشت نیز مانند بسیاری از بخش‌های دیگر دولت، وارثسطحی‌نگری‌ها و تصمیمات خلق‌الساعه گذشته است و متأسفانه در ۱۰ سال گذشته سلامت مردم در اولویت کاری دولت نبوده است.

به گزارش ایلنا، " سیدحسن هاشمی " در جمع اساتید و اعضای هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با گرامیداشت ایثارگری‌های رزمندگان و جامعه پزشکی در ۸ سال دفاع مقدس به تشریح بخشی از مشکلات دولت پرداخت و گفت: کمتر از هفت ماه از عمر دولت یازدهم می‌گذرد اما به دلیل برخی سطحی نگری‌ها، تصمیمات خلق الساعه و عدم توجه به عقلانیت، وارثمشکلات زیادی بوده است و بخش بهداشت و درمان نیز مستثنی نیست.

وی با بیان اینکه گرچه بخش بهداشت و درمان مشکلات مدیریتی هم دارد، بر لزوم استفاده از مدیران غیر اعضای هیئت علمی در بخشهای مختلف حوزه بهداشت و درمان تاکید کرد.

وزیر بهداشت در تبیین چالش‌های فعلی حوزه سلامت کشور گفت: در ۱۰ سال گذشته این حوزه مورد بی‌مهری قرار گرفته و جزو اولویتهای اول حاکمیت تلقی نمی‌شد.

تعرفه‌ها در ۴ سال گذشته تغییری نکرده است

هاشمی با بیان اینکه نزدیک به ۴ سال است که تعرفه‌ها تغییری نکرده است، گفت: اختلاف بین نهادهای حوزه سلامت نیز بر مشکلات این بخش افزوده است.

وزیر بهداشت به تغییر الگوی بیماری‌ها اشاره کرد و گفت: نظام شبکه فرسوده و بهورزان در آستانه بازنشستگی هستند و حاشیه نشینی در شهر‌ها گسترش یافته است.

وی با بیان اینکه بیمارستانهای دولتی به دلیل افزایش بدهی‌ها، ناکارآمد شده‌اند، گفت: برخی شکایات و نارضایتی‌های مردمی به دلیل عدم پوشش مناسب بیمه‌ای است.

وی ادامه داد: به دلیل این مشکلات و برخی از سوء مدیریت‌ها و ساختارهای ناکارآمد و از همه مهم‌تر عدم تخصیص اعتبارات کافی به این بخش، علی رغم اینکه هفدهمین قدرت اقتصادی دنیا هستیم، ولی در اختصاص سهم اعتبارات سلامت از بودجه عمومی در دنیا، رتبه خوبی نداریم.

وزیر بهداشت در تشریح راهکارهای برون رفت از چالشهای فعلی نظام سلامت گفت: پذیرش دانشجو باید بر اساس درخواست خود دانشگاه و زیرساخت‌ها و امکانات دانشگاه‌ها باشد.

وی خاطرنشان کرد: سیاستگذاران باید بپذیرند که حوزه سلامت بیمار است و امید است که با این رویکرد حوزه سلامت به نقطه مطلوبی برسد.

وی با یادآوری اینکه مجلس در بخش بودجه توجه مناسبی به حوزه سلامت داشته است، گفت: باید تعرفه‌ها منطقی و پوشش بیمه‌ای فراگیر شود و البته کاهش تصدی‌گری و استفاده از ظرفیت خیرین از جمله راهکارهای حل مشکلات نظام سلامت است.

وزیر بهداشت افزود: باید تمهیداتی اندیشید که ماندگاری پزشکان در مناطق محروم افزایش یابد.

وی بر استفاده از ظرفیت خیرین در ارائه خدمات بهداشتی، درمانی همراه با عمیق و فراگیر شدن پوشش بیمه‌ای تأکید کرد و گفت: استفاده از ظرفیتهای قانونی هیئتهای امنا برای استقلال دانشگاه‌ها و بیمارستان‌ها ضرورت دارد.

وزیر بهداشت تأکید کرد: افراد متخصص، کارآمد و غیر سیاسی در هیئت امنای دانشگاه‌ها حضور یابد.

هاشمی که در جلسه اساتید و اعضای هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز سخن می‌گفت، افزود: چهره بهداشت و درمان استان خوزستان باید به سرعت عوض شود.

وزیر بهداشت با بیان اینکه در سال ۹۳ کمکهای ویژه‌ای به استان خوزستان در حوزه سلامت خواهد شد، گفت: استان خوزستان اولین استانی است که منطقی شدن تعرفه‌های پزشکی را اجرا خواهد کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با قدردانی از دکتر سرمست، رئیس سابق دانشگاه علوم پزشکی اهواز و آرزوی موفقیت برای اسماعیل ایدنی، رئیس جدید این دانشگاه، بر استفاده از بکارگیری نیروهای توانمند و استفاده از همه ظرفیت‌ها تءکید کرد و در پایان خاطرنشان کرد: مهم‌ترین هدف دولت ایجاد آرامش در فضای عمومی است و هر کس این آرامش را به هم بزند، در پازل دشمن قرار دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز