خبرگزاری کار ایران

از سوی سازمان بهزیستی کشور انجام می‌شود؛

اجرای طرح تامین مالی خرد برای نخستین بار

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۹۴۸

افراد تحت پوشش طرح تامین مالی خرد با گذراندن دوره‌های آموزشی خاص، به صورت اجتماع محور می‌توانند بدون ضامن و وثیقه از بانک کشاورزی تسهیلات بانکی دریافت کنند.

ایلنا: طرح تامین مالی خرد برای نخستین بار با هدف توانمندسازی افراد کم درآمد و آسیب پذیر اقتصادی، توسط سازمان بهزیستی کشور در استان‌های کردستان و ایلام اجرایی شد و به هزار گروه خودیار رسید.

به گزارش ایلنا؛ طرح خدمات مالی خرد به عنوان طرحی پیشرو توسط سازمان بهزیستی کشور از سال گذشته به صورت پایلوت در استان‌‌های کردستان و ایلام در قالب ۱۰۰۰ گروه خودیار اجرایی شد، به طوری که افراد تحت پوشش این طرح با گذراندن دوره‌های آموزشی خاص، به صورت اجتماع محور می‌توانند بدون ضامن و وثیقه از بانک کشاورزی تسهیلات بانکی دریافت کنند.

در این طرح گروه‌‌های خودیار که عمده مشتریان آن افراد کم‌ درآمد و آسیب‌پذیر اقتصادی نظیر زنان سرپرست خانوار، دختران جوان تحت پوشش در مناطق محروم شهری و روستایی، جوانان بیکار جویای کار و اقشار کم‌درآمد هستند، با مقوله پس‌انداز آشنا می‌شوند.

در حال حاضر ۷۰۰ گروه در استان کردستان و ۳۰۰ گروه در استان ایلام در حال بهره‌مندی مزایای طرح هستند که در مجموع ۱۰۰۰ گروه خودیار در مسیر توانمندسازی گام برمی‌دارند قابل ذکر است که دفتر توانمندسازی خانواده و زنان سازمان بهزیستی کشور مسئولیت راهبری و نظارت بر اجرای کلان طرح تأمین مالی خرد را برعهده دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز