خبرگزاری کار ایران

رئیس تیم درمان دانش آموزان شین آبادی درگفت‌وگو با ایلنا: ‌

پولی بابت درمان دانش آموزان شین آبادی دریافت‌ نکرده‌ایم

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۸۶۰

تازه دیروز، اولین نامه رسمی از طرف آموزش و پرورش برای ماارسال شد! / تیم درمانی برای دانش آموزان حادثه دیده شین آباد هنوز تشکیل نشده است / بیمارستان خصوصی نشان می‌دهند اما در بیمارستان دولتی عمل می‌کنند.

ایلنا: رئیس تیم درمان دانش آموزان شین آبادی گفت: هنوز پولی بابت درمان دانش آموزان شین آبادی به حساب بیمارستان فاطمه زهرا(س) واریز نشده است.

" محمد جواد فاطمی " در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در مورد مشکلات بوجود آمده در روند درمانی دانش آموزان حادثه دیده شین آباد گفت: با توجه به اینکه از‌‌ همان ابتدا در جریان درمان این دانش آموزان بودم چند اتفاق مهم افتاد که وضعیت از حالت منطقی و سالم به حالت غیر منطقی و هیجانی تبدیل شد.

مسئولان حرف‌هایی می‌زنند که بعد به آن عمل نمی‌کنند

وی با بیان اینکه مسئولین ثابت کردند در بحران‌ها به سرعت تحت تأثیر جو قرار می‌گیرند و حرفهایی می‌زنند که بعد به آن عمل نمی‌کنند، افزود: نمونه‌اش اظهاراتوزیر آموزش و پرورش وقتدر زمان وقوع حادثه بود که اعلام کرد دانش آموزان را برای درمان به خارج می‌فرستیم و تمام هزینه‌های درمان را به بهترین وجه می‌پردازیم که در ‌‌نهایت این شد که همه بیماران را به بیمارستانی دولتی ارجاع دادند.

فاطمی ادامه داد: یکی از مشکلات همین صحبتهایی است که ما گاهی می‌کنیم بدون اینکه متعهد به انجام آن باشیم.
رئیس بیمارستان فاطمه زهرا(س) به مشکل دیگر پیش آمده اشاره کرد و افزود: خدمات درمانی را درمورد این دانش آموزان به عهده وزارتی گذاشته‌اند که خود آن وزارت خانه قرار است هزینه درمان را بپردازد.

ارائه کننده خدمات و پرداخت کننده هزینه درمان دانش آموزان وزارت بهداشت است

وی با تاکید براینکه وزارت آموزش و پرورش باید هزینه‌های درمان دانش آموزان را تامین و وزارت بهداشت خدمات درمانی را ارائه دهد، ادامه داد: اما به وزارت بهداشت گفته‌اند خدمات درمانی را ادامه بدهید و هزینه‌های درمان را هم خودتان بپردازید، بنابراین وقتی ارائه کننده خدمات و پرداخت کننده هزینه درمان یکی است تا جایی که ممکن باشد هزینه‌ها را کاهش می‌دهد، آن هم با مشکلات بودجه‌ای که وجود دارد.

تیم درمانی برای دانش آموزان حادثه دیده شین آباد هنوز تشکیل نشده است

فاطمی مهم‌ترین مشکل را تشکیل نشدن تیم درمانی برای دانش آموزان حادثه دیده شین آباد عنوان کرد و افزود: ‌‌همان ابتدا پیشنهاد کردیم یک تیم درمانی مجرب تشکیل شود و عهده دار درمان این دانش آموزان شود و هرچه این تیم درمانی گفت مورد قبول قرار گیرد اما متأسفانه این تیم تشکیل نشد و افراد غیرمسئول با آگاهی ناکافی در درمان این بیماران دخالت کردند که نتیجه آن از بین رفتن اعتماد این بیماران و خانواده‌هایشان است.

وی با اشاره به اینکه دانش آموزان شین آبادی ابتدا به بیمارستان ساسان ارجاع شدند که نامه این ارجاع را خود وزارت بهداشت داده بود، افزود: تعدادی از عمل‌های جراحی این دانش آموزان در بیمارستان ساسان انجام شد اما بعد از مدتی بیمارستان محب را به عنوان محل درمان آن‌ها انتخاب کردند و ما اصلا در انتخاب محب تأثیرگذار نبودیم.

بیمارستان خصوصی نشان می‌دهند اما در بیمارستان دولتی عمل می‌کنند

رئیس بیمارستان حضرت فاطمه زهرا(س) تصریح کرد: دانش آموزان و والدین آن‌ها را به بیمارستان محب که تازه تأسیس و بسیار شیک و قشنگ است، بردند اما بعدا قرار شد که این دانش آموزان در بیمارستان فاطمه زهرا(س) درمان شوند.

وی افزود: نمی‌شود به دانش آموزان شین آبادی و والدین آن‌ها بیمارستان محب را که به نوعی خصوصی است برای درمان نشان داد اما بعد به آن‌ها گفت که باید به بیمارستان حضرت فاطمه زهرا بروید.

وی با طرح این پرسش که چرا زمانی که می‌خواهند این دانش آموزان را در بیمارستان فاطمه زهرا عمل کنند بیمارستان محب را به والدین آن‌ها نشان می‌دهند، افزود: وقتی بیماران می‌بینند از طرف افراد مختلف، صحبت‌های مختلفی درباره درمان آن‌ها زده می‌شود طبیعی است که نگران می‌شوند و اعتمادشان را از دست می‌دهند.

دیروز، تازه اولین نامه رسمی از طرف آموزش و پرورش برای ماارسال شد!

رئیس تیم درمان دانش آموزان شین آبادی خاطرنشان کرد: ‌ پس از گذشت این مدت، تازه روز گذشته اولین نامه رسمی از طرف آموزش و پرورش برای ما ارسال شد که در آن، بیمارستان فاطمه زهرا به عنوان مسوول درمانی این دانش آموزان معرفی شد و تا پیش ازآن همه چیز شفاهی و هیچ صورت جلسه‌ای تنظیم نشده است.

وی در پاسخ به این سوال که پیش از این آموزش و پرورش نامه‌ای در زمینه درمان دانش آموزان شین آبادی برای شما ارسال نکرده‌اند، افزود:این اولین نامه‌ای است که در مورد درمان این کودکان داده شده است و تا قبل از این هیچ نامه دیگری وجود ندارد.

این‌ها همه نتیجه مدیریت غیرمنطقی و هیجانی است

فاطمی با اشاره به سرگردان شدن دانش آموزان شین آبادی و خانواده‌های آن‌ها و تأمین نشدن هزینه‌های درمان آن‌ها گفت: این‌ها همه نتیجه مدیریت غیرمنطقی و هیجانی است.

وی درباره اظهارات پدر یکی از دانش آموزان شین آبادی مبنی براینکه به دلیل واریز نشدن پول به حساب بیمارستان عمل‌های جراحی دانش آموزان به تعویق افتاده است، گفت: کسی به بیمارستان فاطمه زهرا نگفته بود که شما مسئول درمان هستید و بودجه آن تأمین و به شما ابلاغ شده است و تکلیف مشخص نشده بود.

ایجاد وقفه در تحت نظر قرارگرفتن دانش‌آموزان شین آبادی

رئیس بیمارستان فاطمه زهرا(س) تصریح کرد: البته ما نمی‌دانیم که درمان آن‌ها دچار وقفه شده است یا خیر اما به هر حال این کودکان باید تحت نظر مداوم باشند و در این مورد وقفه افتاده است زیرا ما یک مدت نمی‌دانستیم چه کسانی قرار است آن‌ها را درمان کند و هر روز یک حرفی زده می‌شد و یک جای خاص برای درمان آن‌ها انتخاب می‌شد. بطوری که در این زمینه سردرگمی برای همه وجود داشت.

فاطمی تأکید کرد: اما قاطع نمی‌شود گفت که وقفه‌ای در درمان دانش آموزان حادثه دیده شین آبادی اتفاق نیفتاده است البته آن‌ها در معرض خطر قرار ندارند و عمل‌هایشان را انجام داده‌ایم.

معاینه مرتب و تنظیم برنامه‌های عمل‌های این کودکان انجام نشده است

وی با اشاره به اینکه سه ماه معاینه مرتب، ویزیت دقیق، تنظیم برنامه‌های عمل‌های این کودکان انجام نشده است، افزود: ما اصلا نمی‌دانستیم که قرار است ما کارشان را انجام بدهیم یا ندهیم.

فاطمی در پاسخ به این سوال که گفته شده وزارت بهداشت ۱۵۰ میلیون تومان به بیمارستان فاطمه زهرا داده است اما این بیمارستان نسبت به انجام عمل جراحی دانش آموزان شین آبادی اقدام نکرده است، افزود: کسی دانش آموزان شین آبادی را به ما ارجاع نداده است علاوه برآن دیروز بود که نامه‌ای از سوی معاونت درمان وزارت بهداشت برای ما فکس شد بر این اساس که دکتر آقاجانی معاون درمان وزارتخانه به ذی حساب آقای سنجابی گفته‌اند ۱۵۰ میلیون تومان به دانشگاه علوم پزشکی ایران بابت اعتبار سوختگی حواله کنید.

هنوز بابت درمان آن‌ها به ما پولی نداده‌اند

وی با تأکید براینکه هنوز این پول به حساب بیمارستان فاطمه زهرا ریخته نشده است، افزود: این دستور تازه دیروز ابلاغ شده است و باید ابتدا پول به دانشگاه علوم پزشکی ایران داده شود و بعد به حساب ما پولی ریخته شود که هنوز هم پولی به ما نداده‌اند.

فاطمی در پاسخ به این سوال که وزارت آموزش و پرورش در مورد دانش آموزان شین آبادی چه اقدامی کرده است، افزود: نامه آقای چینیان مدیرکل دفتر امور سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش روز گذشته برای ما ارسال شد براین اساس که دکترفاطمی از آنجایی که شما رئیس تیم درمان دانش آموزان شین آبادی معرفی شدید اقدامات لازم را برای عمل جراحی آن‌ها انجام دهید.

رئیس تیم درمان دانش آموزان شین آبادی افزود: با اینکه باید پیگیری‌ها از نظر بودجه‌ای در این زمینه تأمین می‌شد اما با این حال دستورات روی این نامه اعمال شد و ما نیز طی نامه‌ای که امروزبرای آن‌ها ارسال کردیم اعلام کردیم که برنامه درمانی این بیماران آغاز شده است.


یک دانش آموز برای هفته آینده در لیست عمل جراحی قرار دارد

وی اضافه کرد: همچنین در این نامه اعلام کردیم معاینه اولیه توسط سه نفر از پزشکان مرکز انجام شده است، برنامه درمانی آن‌ها تنظیم شده است، فتوگرافی و رادیوگرافی این بیماران انجام شده است، پرونده پزشکی اولیه تشکیل شده است، یکی از دانش آموزان برای هفته آینده در لیست عمل جراحی قرار دارد و به تدریج سایرین نیز در این لیست عمل قرار می‌گیرند و در ضمن هیچ کدام از اعتبارات قول داده شده برای درمان این کودکان در اختیار مرکز قرار نگرفته است.

هنوز با والدین این دانش آموزان به توافق نرسیدیم

وی با اشاره به اینکه قبل از اینکه مسئولیت درمان این دانش آموزان به صورت رسمی به ما محول شود کار درمان آن‌ها را آغاز کرده بودیم، افزود: اما هنوز با والدین این دانش آموزان به توافق نرسیدیم و با اینکه به آن‌ها گفته‌ایم خدمات ویژه در بیمارستان فاطمه زهرا به فرزندانشان ارائه می‌دهیم اما گفتند نمی‌خواهیم زیرا بیمارستان محب را برای درمان فرزندانمان نشان داده بودند.

فاطمی همچنین به نامه آقاجانی؛ معاونت درمان وزارت بهداشت در تاریخ ۱۹.۰۹. ۹۲ به معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی تهران اشاره کرد و افزود: در این نامه آمده بود که درمان این دانش آموزان شین آبادی را آغاز کنیم و در تاریخ ۲۰.۰۹. ۹۲ دکتر محقق معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی روی این نامه دستور دادند و برای ما فرستادند و در تاریخ ۲۵.۰۹. ۹۲ طی نامه‌ای اعلام کردیم این بیماران نیاز به خدمات ویژه دارند و لازم است تیم درمان جداگانه‌ای برای آن‌ها تشکیل شود، مرتب ویزیت و عمل جراحی آن‌ها به موقع انجام شود و از سرگردانی در بیمارستان و کنسل شدن عمل‌های جراحی آن‌ها پیشگیری بعمل آید.

والدینشان می‌گویند؛ به هیچ یک از این قول‌ها عمل نکردند

وی با اشاره به صحبت‌هایی که با والدین دانش آموزان حادثه دیده پیرانشهری داشته است، گفت: آن‌ها می‌گفتند که مشکل ما تنها مربوط به درمان فرزندانمان دربیمارستان حضرت فاطمه نیست بلکه به ما قول داده بودند که آن‌ها در آینده استخدام شوند و همچنین مستمری برای آن‌ها برقرار کنند که به هیچ یک از این قول‌ها عمل نشد، از همین رو ما می‌خواهیم رئیس جمهور را ببینیم و همچنین به دفتر مقام معظم رهبری برویم که پیشنهاد من این بود شما به این شکل هیجانی رفتار نکنید و بگذارید کارهای درمانی آغاز و بعد این خواسته‌های خود را مطرح کنید.

هرچه سریع‌تر تیم درمانی برای این دانش آموزان تعیین شود

رئیس بیمارستان حضرت فاطمه زهرا(س) با اشاره به اینکه هزینه درمان این دانش آموزان ۵ تا ۱۰ میلیارد تومان خواهد شد، افزود: باید هرچه سریع‌تر وزارت بهداشت یک تیم درمانی مجرب را برای این دانش آموزان تعیین و به آن‌ها اعتماد کند.

وی تصریح کرد: نباید در مورد محل درمان این دانش آموزان محدودیت ایجاد کرد، زیرا ممکن است تیم درمانی تشخیص دهد که باید بخشی از درمان در بیمارستان دیگری صورت بگیرد یا اینکه باید از پزشکان در بیمارستان خصوصی استفاده کرد و یا در صورت لزوم به خارج از کشور اعزام شوند.

فاطمی افزود: مشخص نیست چرا باید پولی را که می‌خواهیم برای درمان این دانش آموزان هزینه کنیم به چنین سرنوشتی دچار شود. باید یک تیم درمانی درست کنیم و به آن‌ها اعتماد کنیم و پول را در اختیارشان بگذاریم و بگوییم درمان را آغاز کنند.

می‌دانم که آخر کاسه کوزه‌ها را سر ما می‌شکنند

وی با اشاره به اینکه ما سنگ زیرین آسیاب هستیم، گفت: می‌دانم که آخر همه کاسه، کوزه‌ها را سرما می‌شکنند و می‌گویند که دکتر فاطمی، بیماران را برای انجام عمل جراحی قبول نکرد اما اشکالی ندارد زیرا ما آنقدر مستندات داریم مهم نیست چه اقدامی علیه ما انجام دهند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز