خبرگزاری کار ایران

در دیدار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی تصویب شد:

تشکیل کارگروه حل مشکلات بیمه‌ای نویسندگان، روزنامه‌نگاران و هنرمندان

کد خبر : ۱۳۱۱۸۷

اساسنامه صندوق حمایت از هنرمندان نیازمند اصلاح است و قصد داریم با تبدیل آن به صندوق اعتباری، امکان انجام فعالیت‌های اقتصادی را نیز فراهم کنیم تا زمینه ارایه خدمات حمایتی این صندوق تدوام داشته باشد.

ایلنا: در دیدار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیر عامل سازمان تأمین اجتماعی تشکیل کارگروهی برای حل مشکلات و مسایل بیمه‌ای نویسندگان، روزنامه‌نگاران و هنرمندان تصویب شد.

به گزارش ایلنا به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی، در این دیدار علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تقدیر از خدمات سازمان تأمین اجتماعی به جامعه هنرمندان و نویسندگان گفت: با وجود مشکلات مالی صندوق حمایت از نویسندگان، روزنامه نگاران و هنرمندان، سازمان تأمین اجتماعی همچنان خدمات خود را به این قشر ادامه داده است که جای تقدیر و تشکر دارد.

وی افزود: اساسنامه صندوق حمایت از هنرمندان نیازمند اصلاح است و قصد داریم با تبدیل آن به صندوق اعتباری، امکان انجام فعالیت‌های اقتصادی را نیز فراهم کنیم تا زمینه ارایه خدمات حمایتی این صندوق تدوام داشته باشد.

علی جنتی با تأکید بر اینکه تلاش می‌کنیم هر چه سریع‌تر مشکل بدهی صندوق حمایت از هنرمندان به سازمان تأمین اجتماعی برطرف شود اظهار داشت: در دور جدید فعالیت‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به مقوله اقتصاد فرهنگ و هنر توجه اساسی داریم.

در این دیدار مدیر عامل سازمان تأمین اجتماعی با ارایه گزارشی از وضعیت این سازمان و تعداد افراد تحت پوشش آن به اهمیت موضوع تأمین آتیه هنرمندان اشاره کرد و گفت: علی‌رغم بدهی صندوق حمایت از نویسندگان و هنرمندان به سازمان تأمین اجتماعی، این سازمان همچنان خدمات خود را به اعضاء این صندوق ارایه می‌کند.

سید تقی نوربخش با اشاره به راهکارهای قانونی برای تقسیط بدهی صندوق، از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درخواست کرد که دستور همکاری با سازمان تأمین‌اجتماعی را صادر کند تا موضوع بیمه هنرمندان با مشکل مواجه نشود.

وی همچنین اظهار داشت: سازمان تأمین اجتماعی آمادگی دارد تا شعب ویژه و اقماری را برای ارائه خدمات سریع‌تر و بهتر به هنرمندان و روزنامه‌نگاران افتتاح نماید.

در پایان این دیدار مقرر شد کارگروه ویژه، نسبت به بررسی مسایل و ارایه راه حل‌های ممکن برای حل مشکلات فی مابین، حداکثر تا یک ماه آینده اقدام کند.

در این دیدار محمدمهدی مظاهری، مشاور ارشد وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی؛ مهدی شجاعی، رییس صندوق حمایت از نویسندگان، روزنامه نگاران و هنرمندان و امیر عباس تقی‌پور مشاور مدیر عامل و مدیرکل روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی نیز حضور داشتند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز