خبرگزاری کار ایران

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

باید سهم بیمار از هزینه‌های درمانی را به ۳۰ درصد برسانیم

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۴۵۷

طی سنوات گذشته ناهماهنگی یبن دستگاه‌های مرتبط با حوزه سلامت و سازمان‌های بیمه‌گر باعثتاخیرهای مکرر در تشکیل شوراهای مشترک می‌شد و تحت پوشش بیمه قرار نگرفتن دارو‌ها از جمله عواقب آن بود.

ایلنا: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: کاهش پرداخت از جیب یا‌‌ همان سهم بیمار از هزینه‌های درمانی به ۳۰ درصد یکی از اهداف برنامه پنجم توسعه است اما در حال حاضر پرداخت از جیب بیماران حدود ۷۰ درصد هزینه‌های درمانی است.

به گزارش ایلنا به نقل از اداره‌کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، علی ربیعی در جلسه شورای عالی اشتغال شهرستان ورامین ابراز امیدواری کرد که مدیران سازمان تامین اجتماعی که از افراد توانمند و خوشنام بدنه این سازمان هستند، بتوانند با جدیت برای بهبود خدمات این سازمان و افزایش اعتبار دفترچه‌های درمانی اقدام کنند.

ربیعی وضعیت موجود خدمت رسانی به جامعه را نامناسب دانست و گفت: حرکت رو به رشد فعلی برای رسیدن به شرایط مطلوب، کافی نیست و باید با تلاش بیشتر برای رفع مشکلات کشور اقدام شود.

او هماهنگی بین دستگاه‌های مختلف را از عوامل بسیار مهم و موثر بر خدمت رسانی مطلوب و رفع مشکلات جامعه برشمرد و هماهنگی سازمان تامین اجتماعی و وزارت بهداشت را از نمونه‌های بارز این موضوع دانست و افزود: طی سنوات گذشته ناهماهنگی یبن دستگاه‌های مرتبط با حوزه سلامت و سازمان‌های بیمه‌گر باعثتاخیرهای مکرر در تشکیل شوراهای مشترک می‌شد و تحت پوشش بیمه قرار نگرفتن دارو‌ها از جمله عواقب آن بود.

ربیعی همراهی وزارت بهداشت و سازمان تامین اجتماعی را باعثبروز اتفاقات خوب در ماه‌های اخیر دانست و ادامه داد: پرداخت مطالبات داروخانه‌ها و پزشکان و مراکز طرف قرارداد با تامین اجتماعی و همچنین افزایش داروهای تحت پوشش بیمه از جمله نتایج هماهنگی‌های ایجاد شده است.

افزایش بهروری کارکنان و بهبود فرایندهای اداری از دیگر موارد مورد اشاره وزیر تعون، کار و رفاه اجتماعی است که به گفته ربیعی رفع بی‌هنجاری‌های اداری و افزایش بهروری ساعات کار کارمندان در این رابطه باید مورد توجه قرار گیرد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سفر به ورامین، قرچک و پیشوا طی جلساتی با فرمانداران و مسئولین این شهر‌ها به بررسی مشکلات مربوط به حوزه تعاون، کار و رفاه اجتماعی پرداخت و از بیمارستان تامین اجتماعی ۱۵خرداد ورامین نیز بازدید کرد.

مدیر عامل و تعدادی از مدیران سازمان تامین اجتماعی نیز در این سفر وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی را همراهی کردند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز