خبرگزاری کار ایران

معاون اجرایی معاونت درمان وزارت بهداشت:

درمان کودکان شین‌آبادی بعد از یکسال از ۳۰ آذر آغاز می‌شود / آموزش و پرورش کمک نکرد

کد خبر : ۱۲۹۸۹۷

هزینه درمان این کودکان ۵ تا ۶ میلیارد تومان خواهد بود ولی تاکنون هیچ بودجه‌ای برای درمان به وزارت بهداشت تعلق نگرفته ولی قرار است، دولت تا پایان امسال بودجه درمان آنان را تامین کند.

ایلنا: معاون اجرایی معاونت درمان وزارت بهداشت، از آغاز درمان کودکان آسیب‌دیده شین‌آبادی از روز شنبه ۳۰ آذر خبر داد و گفت: هیچ کمکی از سوی وزارت آموزش و پرورش برای درمان این کودکان اختصاص نیافت.

به گزارش ایلنا، به نقل از وزارت بهداشت، محمود رضا محقق گفت: علت تأخیر درمان این کودکان عدم تامین منابع مالی آن بوده است ولی مقرر شد ۱۳ نفر از این کودکان از روز شنبه در بیمارستان حضرت فاطمه دانشگاه علوم پزشکی ایران بستری و روند درمانیشان آغاز شود.

وی افزود: پیش بینی می‌شود به دلیل عمیق بودن سوختگی‌های این عزیزان روند درمانی آن‌ها ۵ تا ۶ سال به طول بینجامد.

وی با اعلام اینکه بودجه درمان این کودکان فعلاً به صورت علی الحساب از سوی معاونت درمان به دانشگاه علوم پزشکی ایران پرداخت خواهد شد، گفت: هزینه درمان این کودکان ۵ تا ۶ میلیارد تومان خواهد بود ولی تاکنون هیچ بودجه‌ای برای درمان به وزارت بهداشت تعلق نگرفته ولی قرار است، دولت تا پایان امسال بودجه درمان آنان را تامین کند.

وی افزود: شاید لازم باشد بر روی هر یک از این کودکان حدود ۱۰تا ۱۳ عمل جراحی صورت گیرد.

محقق اظهار داشت: جلسه‌ای با مسئولان آموزش و پرورش در این خصوص داشته‌ایم و مقرر شده آنان مصوبه هزینه‌های درمان را از دولت بگیرند، فعلاً فقط گفت‌و‌گو و تفاهمی شفاهی با آقای فانی وزیر آموزش و پرورش در این خصوص داشته‌ایم.

وی گفت: پیشنهاد ما پرداخت سالانه ۵ / ۱ میلیارد تومان برای درمان این عزیزان بود که تنها ۴۰ درصد از آن تصویب شده است.

وی خاطرنشان کرد: جراحی ترمیمی در سوختگی‌های شدید ممکن است چهره را دقیقاً به نقطه اول برنگرداند البته این کودکان ترمیم مفاصل صورت هم نیاز دارند ولی در پایان مراحل درمان، وضعیت چهره این دانش آموزان بهبود قابل توجهی پیدا خواهد کرد.

آتش‌سوزی در مدرسه دخترانه روستای شین‌آباد(از توابع پیرانشهر) یکی از سلسله آتش‌سوزی‌ها به دلیل نقص تجهیزات گرمایشی در مدارس ایران در روز چهارشنبه، ۱۵ آذر ۱۳۹۱ است. در این حادثه ۲۹ دانش‌آموز دختر دچار سوختگی شدند که دو نفر از آن‌ها بر اثر شدت جراحات واردە فوت کردند. همچنین انگشتان ۳ تن از دانش‌آموزان به دلیل شدت سوختگی و عدم قبول پیوند قطع شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز