خبرگزاری کار ایران

ایست قلبی و سرطان چشم بیشترین علت مرگ پایتخت نشینان

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۲۹۳

طبق آمار شش ماهه امسال، کمترین تعداد متوفیات در منطقه ۲۲ و بیشترین در منطقه ۲ بوده است / بیشترین علت فوت نیز ایست قلبی با تعداد ۳۵۵۳ گزارش شده است.

ایلنا: علل مرگ و میر و آمار آن در هر مقطع زمانی و در هر مکانی متفاوت است در تهران نیز این آمار به نسبت مناطق ۲۲گانه متفاوت است اما به هر روی سازمان بهشت زهرا(س) خدمات دهی مناسبی را ارایه می‌دهد.

به گزارش ایلنا، مدیر عامل سازمان بهشت زهرا(س) با بیان اینکه تعدادی از فوتی‌های تهران به شهر‌های اطراف منتقل می‌شوند، گفت: در سال گذشته در شهر تهران ۵۰ هزار فوتی داشتیم که از این تعداد ۳۶ هزار دفن در سازمان بهشت‌زهرا دفن شدند.

توکلی با اشاره به اینکه در حال حاضر روزانه ۱۵۰ تا ۲۰۰ فوتی از بهشت‌زهرا(س) گواهی فوت و جواز دفن دریافت می‌کنند، اضافه ‌کرد: تعدادی در سازمان دفن می‌شوند و مابقی از مرکز عروجیان به استان‌ها و شهرهای دیگر انتقال می‌یابند.

وی درباره آمار دفن شدگان و فوت شدگان هفت ماهه اول سال ۹۰ یاد آور شد: کل فوت شدگان در این زمان تعیین شده ۲۹۱۸۷ فوتی بوده که تعداد دفن شدگان در خارج از سازمان بهشت زهرا ۸۳۰۵ نفر بود که دفن در سازمان نیز ۲۰۸۸۲ مورد گزارش شده است.

توکلی با اشاره به کمترین تعداد متوفیان تهران در هفت ماهه اول سال ۹۰ گفت: کمترین تعداد متوفیان به منطقه ۲۲ با ۱۳۶ فوتی باز می‌گردد و بیشترین تعداد نیز در منطقه ۴ با ۱۵۵۷ مورد بدست آمده است.

وی افزود: بیشترین علت فوت نیز ایست قلبی با تعداد ۳۵۵۳ گزارش شده است.

مدیرعامل سازمان بهشت زهرا(س) آمار متوفیان شهر تهران از اول فروردین ماه ۹۱ تا دهم دیماه ۱۳۹۱ را ۳۷۹۷۳ نفر عنوان کرد و گفت: از این تعداد ۲۱۵۲۷ مرد، ۱۴۸۰۵ زن و ۱۶۴۱ نوزاد بودند. این در حالیست که از این تعداد نیز ۱۱۰۰۳ نفر در خارج از بهشت زهرا و مابقی در سازمان دفن شدند.

وی با تاکید بر اینکه بالا‌ترین علت فوت تهرانی‌ها ایست قلبی است، افزود: فوتی‌های ایست قلبی طبق این آمار، ۳۹۴۶ نفر بوده که بیشترین گروه سنی بین ۸۰ تا ۸۵ سال با تعداد ۴۶۴۲ نفر گزارش شده است.

توکلی با بیان اینکه فوتی‌ها بر اساس مناطق ۲۲گانه متفاوت هستند، درخصوص این آمار طی هفت ماه ابتدایی سال ۹۱گفت: بیشترین فوت از حیثمنطقه بندی شهر تهران، در منطقه ۲ قرار دارد و کمترین فوتی هم در منطقه ۲۲ بوده است.

توکلی با تاکید بر اینکه تمامی اموات فوت شده در بهشت زهرا(س) شست و شو داده می‌شوند، ادامه داد: تعدادی به شهرهای دیگر و بقیه در گورستان‌های دیگر تهران و بهشت زهرا(س) دفن می‌شوند.

مدیرعامل سازمان بهشت زهرا(س) همچنین با اشاره به آمار فوت شدگان ۹۲ بیان کرد: این در حالیست که کل فوت شدگان در ۶ ماهه سال جاری ۲۵۱۹۴ مورد بوده که کمترین فوت شدگان در گروه سنی ۵ تا ۹ سال و بیشترین در گروه سنی ۶۵ سال به بالا بوده‌اند.

وی درباره علل فوت دفن شدگان در بهشت زهرا(س) خاطر نشان کرد: کمترین علت فوت یک مورد سرطان چشم و بیشترین ۲۹۵۰ ایست قلبی است که مردان با بالا‌ترین موارد که ۱۶۵۰بوده، در این مورد از بالا‌ترین فراوانی برخوردار هستند.

توکلی در مقایسه با ۶ ماهه نخست سال گذشته فوتی‌های مناطق ۲۲گانه را متفاوت خواند و اضافه کرد: طبق آمار شش ماهه امسال، کمترین تعداد متوفیات در منطقه ۲۲ و بیشترین در منطقه ۲ بوده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز