خبرگزاری کار ایران

عضو شورای عالی سازمان نظام پرستاری درگفت‌وگو با ایلنا: ‌

وزارت بهداشت تاکنون اقدامی برای پرستاران انجام نداده است

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۲۲۹

متاسفانه وزارت بهداشت دولت یازدهم هم همانند وزارتخانه‌های بهداشت دولت‌های گذشته لطفش شامل حال پرستاری نشده است / خواسته‌های پرستاران به هیچ وجه بیراه نیست اما من نمی‌دانم چرا وزیر بهداشت هر وقت نسبت به اینها صحبتی می‌شود، به یک شکلی فرافکنی می‌کند.

ایلنا: عضو شورای عالی سازمان نظام پرستاری گفت: وزیر بهداشت در صد روز اخیر کمتر سعی می‌کند اسم پرستار را ببرد. ‌

" محمد شریفی مقدم " در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در مورد عملکرد وزارت بهداشت در حوزه پرستاری در صد روز اخیر گفت: متاسفانه وزارت بهداشت دولت یازدهم هم همانند وزارتخانه‌های بهداشت دولت‌های گذشته لطفش شامل حال پرستاری نشده است.

جامعه پرستاری خواستار اجرای کامل قوانین پرستاری است

وی با تاکید براینکه جامعه پرستاری خواستار اجرای کامل قوانین پرستاری است، افزود: قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری که در سال ۱۳۸۶ به تصویب رسید تمام کارهای کار‌شناسی لازم برای آن انجام شده است و مدتی است که منتظر طرح آن در شورای عالی بیمه هستیم اما در جلسه این هفته و همچنین ماه قبل شورا این موضوع در دستور کار قرار نگرفت.

قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری، مسکوت مانده است

شریفی مقدم قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری را یک قانون مسکوت مانده توصیف کرد و افزود: قانون ارتقا بهره بری نیز به صورت کامل اجرا نمی‌شود.

عضو شورای عالی نظام پرستاری همچنین با اشاره به قانون سخت و زیان وار بودن پرستاری که در سال ۶۸ به تصویب رسید، افزود: به استناد این قانون پرستارانی که در مراکز بهداشتی درمانی دانشگاه‌های علوم پزشکی یا بیمارستان‌های دولتی کار می‌کنند با ۲۵ سال سابقه و ۵ سال بخشودگی که به آن‌ها داده می‌شود، بازنشسته می‌شوند.

قانون سخت و زیان‌آور بودن پرستاری اجرا نمی‌شود

وی با بیان اینکه خیلی از پرستاران متقاضی بازنشستگی هستند، افزود: به رغم درخواست‌های مکرر پرستاران برای بازنشستگی تقریبا این قانون در کشور مسکوت مانده است و با بازنشستگی پرستاران با ۲۵ سال سابقه موافقت نمی‌کنند.

وی با اشاره به اینکه جامعه پرستاری از وزیر بهداشت می‌خواهد که قانون را اجرا کند، افزود: خواسته‌های پرستاران به هیچ وجه بیراه نیست اما من نمی‌دانم چرا وزیر بهداشت هر وقت نسبت به اینها صحبتی می‌شود به یک شکلی فرافکنی می‌کند.

وزیر بهداشت کمتر سعی می‌کند، اسم پرستاران را ببرد

دبیرکل خانه پرستار خاطرنشان کرد: حتی وزیر بهداشت سعی می‌کند در صد روز اخیر کمتر اسم پرستاران را ببرد. ‌

وی با اشاره به اینکه به نظر می رسد پزشک سالاری در دولت جدید پیچیده‌تر شده است، افزود: افرادی در سیستم وزارت بهداشت حاکم‌اند که همواره نیز حاکم بوده‌اند و ذی نفع هستند.

تفکر پزشک سالار در وزارت بهداشت حاکم است

شریفی مقدم تصریح کرد: سیاست پزشک سالار این طورنبوده است که در دولت‌های مختلف اعم از چپ و راست تغییر کند و همواره این تفکر پزشک سالار در وزارت بهداشت حاکم بوده است.

وی تصریح کرد: تفکر پزشک سالار باعثشده است که گروه‌های‌های دیگر دیده نشوند این در حالی است که دنیا دیگر به این سمت پیش نمی‌رود.

به گفته وی این نوع نگاه باعثشده است که نظام خدمات به این وضع دچار شود به طوری که مردم در خصوص مراقبت‌های پرستاری شاید ۳۰ درصد حداقل این مراقبت‌ها را نمی‌گیرند.

تعداد پرستاران خانه نشین بسیار زیاد است

شریفی مقدم بی‌توجهی به مسائل و مشکلات پرستاری را باعثکاهش جذابیت این رشته دانست و افزود: جوان‌تر‌ها کمتر به حوزه پرستاری ورود پیدا می‌کنند و آنهایی هم که ورود پیدا کرده‌اند مهاجرت و یا اینکه به سایر دستگاه‌ها می‌روند و اگر هم نتوانند جای مناسبی جذب شوند خانه نشین می‌شوند به طوری که در حال حاضر تعداد پرستاران خانه نشین بسیار زیاد است.

طی صد روز اخیر اقدام خاصی برای پرستاران نشده است

وی با تاکید براینکه در طی صد روز اخیر اقدام خاصی برای پرستاران انجام نشده است، افزود: مواردی هم که در گزارش عملکرد صد روزه وزارت بهداشت در حوزه پرستاری اشاره شده است بحثصلاحیت حرفه پرستاری بوده که هنوز به جایی ابلاغ نشده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز