خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان داوطلبان هلال‌احمر خبر داد:

جذب ۱۵ هزار نفر حامی داوطلب در ۱۰۰ روز اخیر

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۹۶۹

۱۰۱ هزار نفر از بیماران صعب‌العلاج و نیازمندانی که مشکل تحصیل یا ازدواج داشته‌اند از خدمات داوطلبان این سازمان بهره‌مند شده‌اند.

ایلنا: رئیس سازمان داوطلبان هلال‌احمر گفت: ۷۳۱کاروان سلامت در ۱۰۰ روز اخیر به مناطق محروم کشور اعزام شده‌اند و ۵۸۷ هزار نفر از هموطنانمان خدمات درمانی مختلفی از جمله ویزیت رایگان، کنترل قند و فشار خون دریافت کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، " فرحناز رافع " امروز در نشست خبری از ایجاد ۴ هزار هسته پژوهشی در خانه‌های داوطلب جمعیت هلال‌احمر خبر داد و گفت: از این پس برای انجام کارهای مختلف با بهره‌گیری از کارهای پژوهشی وارد عمل می‌شویم و از این پس تمام فعالیت‌ها بر پایه تحقیقات و نیازسنجی منطقه انجام خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: هم ‌اکنون ۴ هزار خانه داوطلب شهری و روستایی در سراسر کشور فعال است که تمام نیروهای آن از طریق مشارکت‌های مردمی و داوطلبان هستند و هیچ یک از کادر رسمی جمعیت هلال احمر نیستند.

به گفته وی هم‌اکنون ایرانیان خارج از کشور می‌توانند با مراجعه به سایت سازمان داوطلبان جمعیت هلال‌احمر ثبت‌نام کرده و در زمینه‌های مختلف حمایت مالی، استفاده از توان و تخصص، وارد فعالیتهای بشردوستانه شوند.

رافع همچنین به جذب ۱۵ هزار نفر حامی داوطلب در ۱۰۰ روز اخیر اشاره کرد و افزود: ۱۰۱ هزار نفر از بیماران صعب‌العلاج و نیازمندانی که مشکل تحصیل یا ازدواج داشته‌اند از خدمات داوطلبان این سازمان بهره‌مند شده‌اند.

وی به نقش کمک‌های خیرین و حامیان مالی برای گسترش فعالیت‌های داوطلبانه اشاره کرد و گفت: در سال گذشته بودجه دولتی این سازمان ۱۵ میلیارد تومان برای کل کشور بود اما ۱۹۵ میلیارد تومان کمک نقدی و غیر نقدی از طریق خیرین و حامیان مالی داوطلب به این سازمان اهداء شده که در برنامه‌های بشردوستانه مختلف بین نیازمندان توزیع شد.

رافع تصریح کرد: همچنین طی این مدت ۵۸ هزار واحد خونی برای سازمان انتقال خون توسط داوطلبان اهدا شده و علیرغم اینکه میزان اهدای خون توسط بانوان در کشور بسیار پایین است اما ۲۲ درصد خون اهداء شده مربوط به بانوان داوطلب بوده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز