خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر بهداشت و رئیس سازمان غذا و دارو اعلام کرد؛

۱۰ قلم داروی درمان نازایی تحت پوشش بیمه قرار گرفت / کاهش ۵۰ درصدی قیمت داروهای نازایی

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۲۷۸

از هفته آینده فهرست ۱۰ قلم داروی درمان نازایی در پرتال سازمان‌های بیمه‌گر قرار خواهد گرفت و بیمارانی که نسخه دارند این دارو‌ها را با ۵۰ درصد کاهش قیمت دریافت خواهند کرد.

ایلنا: معاون وزیر بهداشت و رئیس سازمان غذا و دارو از کاهش قیمت ۵۰ درصدی ۱۰ قلم داروی درمان نازایی خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت، رسول دیناروند ضمن اعلام این خبر گفت: براساس تفاهم‌نامه‌ای که در اواخر شهریور ماه سال جاری با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی داشتیم مقرر شد هزینه‌های داروهای بیماران صعب‌العلاج را که به جهت تغییر نرخ ارز افزایش پیدا کرده بودند، کاهش دهیم.

وی گفت: براساس این تفاهم‌نامه هزینه داروهای بیماران صعب‌العلاج از محل ردیف اعتباری مابه تفاوت نرخ ارز دارو از طریق سازمان‌های بیمه‌گر پرداخت می‌شود که از چند ماه پیش با کاهش قیمت داروهای بیماران صعب‌العلاج آرامش دارویی به کشور بازگشت.

رئیس سازمان غذا و دارو افزود: در فهرست سومی که امروز براساس آن تفاهم‌نامه‌ها به سازمان‌های بیمه‌گر اعلام کردیم، ۱۰ قلم داروی گرانقیمت برای درمان نازایی که قبلاً تحت پوشش بیمه نبوده‌اند، لحاظ شده است که این تصمیم در راستای سیاست‌های کلی نظام و سیاست‌های جدید جمعیتی اتخاذ شد.

رئیس سازمان غذا و دارو در ادامه گفت: با توجه به این تصمیم، داروهایی که برای درمان نازایی مورد استفاده قرار می‌گیرند حدود ۵۰ درصد کاهش قیمت خواهند داشت.

دکتر دیناروند گفت: از هفته آینده فهرست ۱۰ قلم داروی درمان نازایی در پرتال سازمان‌های بیمه‌گر قرار خواهد گرفت و بیمارانی که نسخه دارند این دارو‌ها را با ۵۰ درصد کاهش قیمت دریافت خواهند کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز