خبرگزاری کار ایران

بیش از ۲۹ هزار مددجو کمیته امداد به اماکن زیارتی اعزام شده‌اند

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۹۲۳

استانهای خراسان رضوی، آذربایجان غربی، فارس، تهران و اصفهان بیشترین اعزام و استانهای هرمزگان، گیلان، البرز، همدان، خوزستان، کردستان و سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی کمترین اعزام را در شش ماهه نخست امسال داشته‌اند.

ایلنا: معاون امور فرهنگی کمیته امداد امام خمینی(ره) با اشاره به اعزام مددجویان به سفرهای زیارتی با عنوان طرح حج فقرا، گفت۲۹ هزار و ۵۷۵ نفر از مددجویان با بهره‌مندی از مساعدت خیّران، کمکهای مردمی و نیز حامیان طرح اکرام در ۶ ماهة نخست امسال به اماکن زیارتی اعزام شده‌اند که مشابه این آمار در سال گذشته معادل ۱۵ هزار نفر بوده است.

به گزارش ایلنا، اکبر میرشکار با اعلام این خبر افزود: استانهای خراسان رضوی، آذربایجان غربی، فارس، تهران و اصفهان بیشترین اعزام و استانهای هرمزگان، گیلان، البرز، همدان، خوزستان، کردستان و سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی کمترین اعزام را در شش ماهه نخست امسال داشته‌اند.

وی مخاطبان اعزامی به این اردو‌ها را شامل سالمندان، دختران بازمانده از تحصیل و ازدواج، ایتام و مادران سرپرست خانوار به همراه فرزندان روستایی و شهری که تا کنون توفیق زیارت اماکن زیارتی بویژه زیارت امام رضا(ع) را نداشته‌اند، عنوان کرد.

معاون امور فرهنگی کمیته امداد امام خمینی(ره) با بیان اینکه در این اردو‌ها مخاطبان از برنامه‌های فرهنگی متناسب با سفر زیارتی در راستای ارتقاء سطح دینی و معلومات و معرفت بهره‌مند می‌شوند، یادآور شد: برنامه صحیح خوانی نماز، آداب زیارت، بیان احکام و پاسخگویی به سئوالات شرعی، پرداختن به امور سلامت جسمی و سلامت روان، کارگاههای مهارت افزایی، روابط بین فردی و اجتماعی و رفع مشکلات مددکاری خاص در حین اردو، برنامه‌های ورزشی متناسب با مخاطبان و بازدید از اماکن تاریخی و سیاحتی را از جمله برنامه‌های جنبی این سفرهای زیارتی است.

میرشکار کمکهای اعتباری خیران برای طرح حج فقرا را مبلغ بیش از ۱۴ میلیارد ریال عنوان کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز