خبرگزاری کار ایران

وزیر بهداشت:

بیش از ۱۵ هزار پزشک به فعالیت‌هایی غیر از طبابت مشغولند

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۹۲۱

براساس آمار سازمان نظام پزشکی، بیش از ۱۵ هزار نفر از پزشکان به دلیل مشکلات عدیده اعتباری در حوزه سلامت به فعالیت‌هایی غیر از طبابت مشغول هستند.

ایلنا: وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به مشکلات عدیده حوزه سلامت در زمینه منابع و امکانات گفت: حوزه سلامت حجم عظیمی از تعهدات خدمتی و سلامتی بر عهده دارد اما بدون کمک خیریه‌ها و بخش خصوصی نمی‌توان خدمات مناسب به مردم ارائه داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، " سیدحسن هاشمی " در دوازدهمین مجمع خیران امدادگران عاشورا گفت: یکی از برنامه‌های وزارت بهداشت، برنامه‌ریزی برای مشارکت دادن خیریه‌ها و بخش خصوصی در پروژه‌ها و برنامه‌های این وزارتخانه است.

وی تصریح کرد: خیریه‌هایی همچون خیریه عاشورا باید توانایی جذب سرمایه‌های داخلی و خارجی را داشته باشند تا بتوانند خدمات خود را توسعه دهند.

به گفته وزیر بهداشت، راهکار برون رفت از کمبود منابع در حوزه نظام سلامت واقعی شدن تعرفه‌ها و توانمندسازی بیمه‌ها توسط دولت است.

هاشمی با اشاره اینکه کمبود اعتبارات و عدم پرداخت به موقع به ویژه در مناطق محروم موجب روی‌آوری پزشکان به مشاغلی غیر از پزشکی شده است، افزود: براساس آمار سازمان نظام پزشکی، بیش از ۱۵ هزار نفر از پزشکان به دلیل مشکلات عدیده اعتباری در حوزه سلامت به فعالیت‌هایی غیر از طبابت مشغول هستند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز