خبرگزاری کار ایران

از سوی سازمان تأمین‌اجتماعی اعلام شد؛

شرایط دریافت کمک هزینه کفن و دفن

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۹۰۳

میزان کمک هزینه کفن و دفن، معادل حداقل دستمزد ماهیانه سال فوت است که پس از انجام مراحل کفن و دفن بیمه‌شده یا مستمری‌بگیر و با ارائه گواهی فوت و دفترچه درمانی متوفی از سوی شعبه مربوطه قابل پرداخت است.

ایلنا: شرایط دریافت کمک هزینه کفن و دفن افراد تحت پوشش تامین اجتماعی از سوی این سازمان اعلام شد.

به گزارش ایلنا به نقل از سازمان تأمین اجتماعی، کمک هزینه کفن و دفن، بابت فوت بیمه‌شدگان اجباری و اختیاری، مقرری‌بگیران بیمه‌بیکاری، بازنشستگان و ازکارافتادگان کلی پرداخت می‌شود.

برقرار بودن ارتباط بیمه‌شده با کارفرمای کارگاه مشمول قانون تأمین‌اجتماعی، شرط اصلی پرداخت کمک هزینه کفن و دفن به بازماندگان بیمه‌شده متوفی است و به این ترتیب افرادی که قبل از فوت فاقد ارتباط بیمه‌ای با سازمان تأمین‌اجتماعی باشند، مشمول دریافت این کمک هزینه نیستند.

بر این اساس کمک هزینه کفن و دفن به همسر بیمه‌شده یا مستمری‌بگیر متوفی، فرزند، پدر و یا مادر وی پرداخت می‌شود همچنین باتوجه به تسهیلاتی که از سوی سازمان تأمین‌اجتماعی فراهم گردیده، کمک هزینه مذکور بابت فوت همسر بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران نیز درصورت احراز شرایط قانونی پرداخت می‌شود.

شایان ذکر است، میزان کمک هزینه کفن و دفن، معادل حداقل دستمزد ماهیانه سال فوت است که پس از انجام مراحل کفن و دفن بیمه‌شده یا مستمری‌بگیر و با ارائه گواهی فوت و دفترچه درمانی متوفی از سوی شعبه مربوطه قابل پرداخت است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز