خبرگزاری کار ایران

رئیس اداره کنترل ایدز وزارت بهداشت:

خدمات و داروهای ایدز به صورت رایگان در اختیار بیماران مبتلا قرار می‌گیرد

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۳۸۴

۱۳ نوع دارو برای درمان بیماری ایدز به شکل قرص، تزریقی و غیره وجود دارد که ۳ قلم آن در داخل کشور تولید می‌شود و بقیه وارداتی هستند.

ایلنا: رئیس اداره کنترل بیماری ایدز وزارت بهداشت اعلام کرد: تاکنون تمام خدمات و داروهای ضد ایدز به صورت رایگان در اختیار بیماران مبتلا به ایدز قرار گرفته است.

به گزارش ایلنا، عباس صداقت، در نشست خبری روز ایدز گفت: جزء معدود کشورهایی هستیم که با توجه به شرایط تحریم‌ها و با توجه به شرایط اقتصادی، از آخرین گایدلاین‌های سازمان جهانی بهداشت پیروی کرده و تمام خدمات درمانی و دارویی ضد ایدز را به صورت رایگان در اختیار بیماران مبتلا به ایدز قرار می‌دهیم.

صداقت در ادامه در مورد داروهای مبتلایان به این بیماری گفت: ۱۳ نوع دارو برای درمان بیماری ایدز به شکل قرص، تزریقی و غیره وجود دارد که ۳ قلم آن در داخل کشور تولید می‌شود و بقیه وارداتی هستند.

رئیس اداره ایدز افزود: بیماران مبتلا به ایدز می‌توانند داروهای مورد نیاز خود را از مراکز مشاوره رفتار پرخطر در معاونت‌های بهداشتی دانشگاه‌ها تهیه کنند و همچنین کیت‌های تشخیصی سریع نیز وجود دارد که بیماران مبتلا می‌توانند آن را تهیه و مورد استفاده قرار دهند.

وی خاطرنشان کرد: این کیت‌ها حتماً باید تاییدیه وزارت بهداشت را داشته و به وسیله پزشک آموزش دیده برای بیماران مورد استفاده قرار گیرد در غیر اینصورت ممکن است حتی استفاده از کیت‌های غیر استاندارد خطرآفرین باشد.

صداقت در مورد تشریح آخرین آمار مربوط به ایدز گفت: تا اول مهرماه سال ۹۲،۸۹ درصد مبتلایان به ایدز را مردان و ۱۱ درصد مبتلایان به ایدز را زنان تشکیل می‌دهند در سال ۹۱ تعداد ۲ / ۳۳ درصد از طریق روابط جنسی غیر ایمن مبتلا شده ‌اند و در سال ۹۱،۵ / ۳۲ درصد مردان و ۵ / ۶۷ درصد زنان از طریق تماس جنسی(رفتارهای پرخطر) مبتلا شده‌اند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز