خبرگزاری کار ایران

رئیس هیات امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران خبر داد:

خودکفایی ایران در تجهیزات پزشکی با کمک شرکت های دانش بنیان

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۵۹۰۹

رئیس هیات امنای صرفه جویی ارزی ، از خودکفایی کشور در بسیاری از محصولات تجهیزات پزشکی با استفاده از توانمندی شرکت های دانش بنیان بخش خصوصی خبر داد.

به گزارش ایلنا، سید حسین صفوی در بازدید از بیست و سومین نمایشگاه ایران هلث  اظهار کرد: طی 20 سال گذشته ایران در حوزه تولید تجهیزات و ملزومات پزشکی پیشرفت خوبی داشته و کشور ما در بسیاری از تجهیزات پزشکی و ملزومات مرتبط با این بخش به خودکفایی رسیده است.

وی افزود: ابتدای داخلی سازی تجهیزات پزشکی عموما کالاهایی تولید  شدند که تکنولوژی پایینی داشتند اما اکنون تولیدکنندگان ما به مرحله ای از رشد رسیده اند که محصولات خاصی که در دنیا صرفا در انحصار برخی کشورها و کمپانی ها بوده یا فناوری آن انحصاری بوده، توسط تولیدکنندگان توانمند ما به مرحله تولید و داخلی سازی رسیده اند. 

به گفته رئیس هیات امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران ، این امر موجب صرفه جویی ارزی مطلوبی در زمینه تجهیزات پزشکی شده است.

صفوی یادآور شد: نکته مهم دیگر این است که دسترسی ما به تجیهزات و ملزومات بخش سلامت در حوزه پزشکی و آزمایشگاهی و حفاظت فردی و پایش های سی سی یو و آی سی یو از قبیل مانیتور، ونتیلاتور و اقلام مهم دیگر در بحران هایی مثل کرونا بسیار بهتر شده است.

وی تصریح کرد: این توفیق توسط بخش خصوصی و شرکت‌های دانش بنیان به دست آمده است که تجهیزات فناورانه و مدرن حوزه تجهیزات پزشکی را با عمق تولید بالا و کیفیت استاندارد و قیمت رقابتی تولید کرده‌اند. چنین محصولاتی اگر از خارج کشور و به شکل واردات تامین شوند قیمت بسیار بالایی دارند ضمن آن که مشکلاتی نیز به دلیل تحریم داریم که زمان دسترسی به این تجهیزات را هم در مواقع بحرانی که زمان اهمیت فراوانی دارد، افزایش می‌دهد.

رئیس هیات امنای صرفه جویی ارزی با تاکید بر این که در حوزه تجهیزات پزشکی محصولاتی که واقعا دانش‌بنیان باشند و مونتاژ نباشند در بحران‌هایی مثل کرونا عصای دست بخش درمان کشور خواهند بود، اظهار کرد:  محصولات مونتاژی عملا کمکی به ما نمی‌کنند چرا که همان مشکلات محصولات وارداتی را خواهند داشت. بر این اساس، سیاست هیات امنای صرفه‌جویی ارزی در معالجه بیماران بر حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و تولیدکننده واقعی استوار است.

وی با اشاره به حمایت های انجام شده از شرکت های دانش بنیان تجهیزات پزشکی توسط صندوق صرفه‌جویی ارزی، افزود: در بیش از 80 درصد محصولات حوزه سلامت که در کشور توزیع می‌شود از توانمندی شرکت های داخلی استفاده می کنیم و 20 درصدی که از طریق واردات تامین می‌شود نیز کالاهای های تک هستند که مشابه تولید داخل ندارند.

علاوه براین، هیات امنای صرفه جویی ارزی 12 محصول حوزه سلامت را که برای اولین بار درکشور تولید شده را مورد حمایت قرار داد و قرداد بسته شد و خرید اول این محصولات را انجام دادیم.

صفوی در پایان خاطرنشان کرد: در سال 1400 بیش از 4هزار میلیارد تومان تجهیزات و ملزومات پزشکی تولید داخل با حمایت هیات امنای صرفه جویی ارزی خریداری شده که ضمن کمک به شرکت های تولیدکننده و دانش بنیان داخلی، تولید ملی و اقتصاد دانش بنیان نیز از این محل مورد حمایت قرار گرفته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز