خبرگزاری کار ایران

در نامه‌ای به وزرا و رؤسای سازمان‌ها؛

وزیر بهداشت خواستار ممنوعیت استعمال دخانیات در اماکن عمومی شد

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۴۴۸

مصرف دخانیات یکی از مهم‌ترین عوامل قابل پیشگیری مرگ و میر در جهان است و سالانه موجب مرگ ۶ میلیون نفر در دنیا می‌شود که ۶۰۰ هزار مورد آن در اثر مواجهه با استنشاق تحمیلی دود مواد دخانی است.

ایلنا: وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در نامه‌ای به وزرای دولت و سازمان‌ها خواستار ممنوعیت استعمال دخانیات در اماکن عمومی تابعه شد.

به گزارش ایلنا؛ متن نامه دکتر سیدحسن هاشمی به این شرح است:

همانگونه که مستحضر هستید مصرف دخانیات یکی از مهم‌ترین عوامل قابل پیشگیری مرگ و میر در جهان است و سالانه موجب مرگ ۶ میلیون نفر در دنیا می‌شود که ۶۰۰ هزار مورد آن در اثر مواجهه با استنشاق تحمیلی دود مواد دخانی است. با عنایت به قانون جامع کنترل و مبارزه ملی با دخانیات مصوب ۱۱/۷ / ۱۳۸۵ مجلس شورای اسلامی و آیین‌نامه اجرایی آن مصوب مهرماه ۱۳۸۶ هیات محترم دولت و نظر به اهمیت کنترل دخانیات در کاهش بار بیماری‌ها و هزینه‌های مراقبت و درمان بیماری‌های مرتبط و حفظ سلامت کارکنان، خواهشمند است دستور فرمایید مدیران، کارفرمایان یا متصدیان اماکن مربوطه(ماده ۸ آیین‌نامه اجرایی قانون: اماکن عمومی: محل‌هایی که مورد استفاده و مراجعه جمعی یا عموم مردم است از قبیل اماکن متبرکه دینی، بیمارستان‌ها، درمانگاه‌ها، سالن‌های نمایش، سینما‌ها، فضاهای عمومی مهمانخانه‌ها و مهمانسرا‌ها و میهمانپذیر‌ها، خوراک سرا‌ها(رستوران‌ها)، قهوه‌خانه‌ها، کارخانجات، گنجینه‌ها(موزه‌ها)، پایانه‌های مسافربری، فروشگاه‌های بزرگ، اماکن فرهنگی، اماکن ورزشی، کتابخانه‌های عمومی، مدارس، دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی و پژوهشی، وسایل نقلیه عمومی، مؤسسات و سازمان‌های دولتی و عمومی، نهادهای انقلاب اسلامی، بانک‌ها و شهرداری‌ها و هرنوع مرکز و محل جمعی دیگر) ضمن اهتمام و نظارت بر اجرای ممنوعیت استعمال دخانیات در اماکن عمومی تابعه آن وزارت / سازمان(مطابق ماده ۱۳ قانون مذکور و بند ۸ ماده ۱ و ماده ۷ آیین‌نامه اجرایی قانون)، در اجرای دقیق مفاد ماده ۹ آیین‌نامه مذکور نسبت به نصب تابلوهای هشداردهنده مبنی بر ممنوعیت مصرف محصولات دخانی در نقاط مناسب و معرض دید عموم اقدام لازم معمول دارند. ارسال گزارش اقدامات انجام شده به دبیرخانه ستاد کشوری کنترل دخانیات مستقر در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی الزامی و موجب امتنان خواهد بود.

بر گزارش ایلنا، رونوشتی از این نامه در اختیار معاون اول رییس جمهور، رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس و سایر مقامات و رؤسای دانشگاه‌های سراسر کشور نیز قرار گرفته است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز