خبرگزاری کار ایران

۳۹ هزار نفر در تاسوعا و عاشورا خون اهدا کردند / بیشترین اهدای خون در تهران

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۲۱۸

در شب تاسوعا و روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی، ۴۷ هزار و ۵۶۰ نفر برای اهدای خون به مراکز انتقال خون سراسر کشور مراجعه کردند که از این تعداد، ۳۹ هزار و ۳۲۹ نفر موفق به اهدای خون شدند.

ایلنا: مدیرکل روابط عمومی سازمان انتقال خون ایران، از مراجعه بیش از ۴۷ هزار نفر از هموطنان برای اهدای خون به مراکز انتقال خون سراسر کشور در تاسوعا و عاشورای حسینی خبر داد.

به گزارش ایلنا، بشیر حاجی بیگی با اشاره به شوق و شور عزاداران حسینی برای اهدای خون در شب تاسوعای حسینی، و روزهای تاسوعا و عاشورا، از حمایت عزاداران حسینی از برنامه این سازمان در تأمین خون سالم و کافی تشکر کرد.

وی گفت: در شب تاسوعا و روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی، ۴۷ هزار و ۵۶۰ نفر برای اهدای خون به مراکز انتقال خون سراسر کشور مراجعه کردند که از این تعداد، ۳۹ هزار و ۳۲۹ نفر موفق به اهدای خون شدند.

حاجی بیگی، افزایش آمار اهدای خون در ایام یاد شده نسبت به روزهای مشابه در سال پیش را ۲/۶ درصد عنوان کرد و افزود: تهران با ۴۴۸۹ واحد اهدای خون، آذربایجان غربی با ۳۱۵۰ واحد و آذربایجان شرقی با ۳۰۲۸ واحد، بیشترین آمار اهدای خون را به خود اختصاص داده‌اند.

وی همچنین خراسان رضوی، خوزستان، گیلان، اصفهان، مازندران و اردبیل را به ترتیب مراکزی اعلام کرد که در ردیف بیشترین آمار اهدای خون قرار دارند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز